OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genesis IT grundades 1998 och har med rötterna i Norrbotten levererat IT-tjänster där innovation, säkerhet & tillförlitlighet varit våra främsta honnörsord. Vi jobbar i teknikens framkant och erbjuder kostnadseffektiv IT i form av affärs- & verksamhetssystem, molntjänster samt IT-driftslösningar för små och medelstora företag. Vi utsågs under våren 2016 till årets tillväxtföretag av Luleå Näringsliv och har ett 30-tal anställda stationerade i Luleå & Stockholm. Bolaget ägs till 65 % av Stenvalls Trä koncernen, utöver att vi driftar och utvecklar affärssystemet iFenix är vi även helhetsleverantör åt samtliga bolag inom koncernen. Vår målsättning är att leverera maximal tillgänglighet med säkerhet och kostnadseffektivitet där kundnyttan hamnar i centrum. Genesis IT är noterat på aktietorget och har en AAA-rating hos soliditet. Vi har kollektivavtal och är medlemmar av IT & Telekomföretagen.
Vill du vara med på den spännande resan att bygga Sveriges bästa helpdesk och leverera service i världsklass? Vill du arbeta på ett framgångsrikt företag som ligger i absolut framkant gällande ny teknik? Då är detta ett jobb för dig!
Till vårt kontor i Solna Strand söker vi nu dig som vill vara en del av vår växande helpdesk, där vi erbjuder stöd och support till våra kunder i vårt egenbyggda affärs- och verksamhetssystem och felsökning av kundens kringutrustning och förbindelser. Arbetet innebär att ta emot ärenden, åtgärda eventuella problem som kan uppstå för våra kunder samt följa upp och återkoppla till kunderna. Det förväntas att du förstår vikten av goda, nära och långsiktiga kundrelationer samt att du gör ditt yttersta för att säkerställa en god kundnöjdhet. Vi värdesätter att du tar ett helhetsansvar för ärenden och självständigt driver arbetet framåt.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära;
• support av affärssystem till användare
• ta emot och registrera inkomna ärenden
• utföra felanalys och åtgärda uppkomna problem
Erfarenhet och kompetens
Krav?
För tjänsten krävs att du har:
• gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning
• god förmåga att kommunicera på svenska i såväl tal som skrift
Meriterande
Det är mycket meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i helpdesk/kundtjänst
• erfarenhet av Jira och Confluence
• arbetat med affärssystem
• god förmåga att kommunicera på engelska i såväl tal som skrift
Egenskaper?
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och särskilt att du:
• har god social kompetens och samarbetsförmåga
• gillar att variera mellan att arbeta självständigt och i grupp
• har ett ödmjukt och prestigelöst förhållningssätt
• är initiativrik och strukturerad
Anställningsvillkor
Heltid, schemalagd arbetstid på vardagar mellan 7-17
Tillsvidareanställning, provanställning 6 månader
Fast lön med individuell lönesättning
Start enligt överenskommelse
Information
Vill du veta mer om anställningen eller rekryteringsprocessen så är du välkommen att höra av dig via mail till maria.kihlstrom@genesis.se
Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Patrik Liljegren
0102727311
Kommunikationschef Pierre Törnkvist
0703125890
Rasmus Andersson
0102727317
Maria Kihlström
0793-37 07 27
Maria Kihlström
010-2727324
Maria Kihlström