OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med struktur och ordning och vill arbeta med support? Har du
dessutom ett tekniskt intresse eller tidigare erfarenhet av Microsoft
SharePoint eller Microsoft365? Då är du vår kandidat!
Denna rekryteringsprocess är pausad till v33
Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som supportadministratör så kommer du vara firstline support mot
företagets kunder som använder sig av deras digitala arbetsplatsprodukt Omnia.
Omnia är en produktsvit och levereras med intranät, dokumenthantering och
kvalitetsledningssystem. Produkten installeras i Microsoft Azure och bygger
delvis på Microsoft365 och Sharepoint Online.
Som supportadministratör ingår du i ett team av tre tekniker i Stockholm.
Teamet hanterar inkomna ärenden och löser allt som inte måste hanteras av
produktorganisationens 2:nd line i Vietnam eller Kanada, Danmark. Som Supporttekniker
i Stockholm är man också en del av den lokala Omnialeveransen tillsammans med
projektledare, produktimplementatatörer, förvaltningsledare (skräddarsydda
lösningar till kund) och säljteam.
Exempel på arbetsuppgifter är
Ta emot
incidenter och felsöka, samt återkoppla till kunden med lösning
Eskalera,
följa upp och återkoppla på ärenden som har skickats vidare till 2:nd line
Logga
förbättringsförslag från kunderna
Hjälpa
till med innehållsarbete om kunden önskar
Hålla
mindre utbildningsinsatser vid behov
Konfigurera
produkten inom ramen för projekt och införsäljning
Hålla sig
uppdaterad på nyheter och förändringar i produkten och inom M365 (det
delar som är relevanta för den digitala arbetsplatsen)
Hålla sig
uppdaterad på nya kunder och avtal
Hjälpa
till vid ”hand-over” från projekt till support
Rutinförbättringar.
Det är viktigt att teamet utvecklas och att alla är delaktiga i att
ständigt vässa teamets arbetssätt och bemötande hos kunderna
Svara på
frågor om Omnia och M365 – främst SharePoint Online
Vi utbildar dig
Vi utbildar dig i vår produkt Omnia. Vi använder oss också av ett
egenutvecklat ärendehanteringssystem som vi utbildar dig i. Vi ser till att du
lär dig kundunika varianter av det produkter som vi har levererat så du känner
dig trygg i din roll som expert på Omnia. Våra kunder är både små lokala
företag och multinationella bolag. Vi gör det också enkelt att hålla sig
uppdaterad på förändringar och nyheter i M365.
Om företaget
Letar du efter ett företag som värderar sina anställda? Då har du hittat
rätt. Hos vår kund är det viktigt att du är stimulerad och har roligt, dina
insatser gör skillnad! Företaget säljer Microsoftlösningar-antingen som paket
eller som skräddarsydda lösningar utefter kundernas behov.
Deras kontor i norra Vasastan är trevlig, ljust och luftigt. Här sitter
omkring 50 drivna och duktiga medarbetare. Kompetensutveckling och sociala
aktiviteter är viktigt för dom.
Din profil
Skallkrav:
Utbildning
inom Data/it/teknik/systemvetenskap
Goda
kunskaper i Svenska & engelska i tal och skrift
Stort
tekniskt intresse
Meriterande:
Erfarenhet av
SharePoint
och Microsoft365
IT-branschen eller programvaruföretag
support/helpdesk
Viktigast av allt är att du förstår
vikten av att ge bra service och är ansvarstagande i dina arbetsuppgifter.
Du kommer i den här rollen att vara företagets ansikte utåt och samarbeta
mycket internt - därför är tydlig kommunikation och inställning a och o.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga
av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor
gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig
som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig
har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att
säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill
göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att
hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt
talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt
hos kundföretaget.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996