OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Skanska IT Solutions AB är Skanskas interna IT-bolag och arbetar med drift, förvaltning, support och applikationsutveckling av Skanskas IT-system. Skanska IT Solutions har cirka 90 anställda och servar cirka 8000 av Skanskas användare, främst i Sverige, men även i övriga delar av världen. Arbetsplatsen är belägen i ljusa lokaler i Solna, Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Ditt uppdrag i supportgruppen blir att ta emot och handlägga beställningar av IT från hela Skanska-koncernen i Sverige. Beställningarna kan gälla hårdvara, mjukvara, behörigheter och ändringar av data i olika IT-system. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att ta emot inkommande beställningsärenden via telefon, e-mejl och fax. Alla ärenden registreras i Skanskas ärendehanteringssystem och ska utföras inom specificerad responstid. Du kommer att arbeta med registrering i olika kontohanteringssystem, registrering eller ändring av behörigheter, persondata och liknande. I din roll kommer du att ha mycket kundkontakt då utförda ärenden återkopplas till kund och alla eventuella frågor eller diskussioner tas direkt med kund eller via IT-samordnare. Rollen kräver även ett engagemang i arbetsprocessen; att du aktivt ser till att ärenden hanteras korrekt, att eventuella fel reds ut och korrigeras oavsett vems felet är och att kund hålls informerad samt att vi bibehåller vår höga kundnöjdhet. UTBILDNING/ERFARENHET För att lyckas i rollen som agent för IT-beställningar på supportavdelningen bör du besitta en mycket god administrativ förmåga där noggrannhet är ett viktigt inslag. Dessutom bör du vara kundfokuserad, prestigelös, samarbetsvillig och effektiv även när det råder hög arbetsbelastning. Du får gärna ha en utbildning inom IT och/eller vana vid Microsofts Office-applikationer. Du bör även ha en översiktlig kännedom om nätverk, lagring och e-mejl. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Urval sker löpande, sök gärna tjänsten omgående då tjänsten kan komma att tillsättas innan den sista ansökningsdagen. FÖRETAGSPRESENTATION Skanska IT Solutions erbjuder servicetjänster och teknikintensiva funktioner inom IT-området till företag inom Skanskakoncernen. Vårt uppdrag är att tillhandahålla högkvalitativa och kostnadseffektiva IT-servicetjänster som stödjer Skanskas rörelse- och affärsmål.