OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Svensk Autotransport AB ingår i koncernen Axess Logistics som är marknadsledande inom billogistik. . Åkeriet har ca 110 chaufförer, med hjälp av närmare 65 ekipage förflyttas dagligen över 1000 personbilar, till största delen i södra Sverige.
Om oss
Palm och Partners är engagerade i varje enskild individ och dennes arbete. Det är när du trivs som Du presterar som bäst. Genom att bli en del i vårt stora nätverk av kunder och konsulter erbjuds du uppdrag och en vardag väl matchat utefter dina intressen och kompetenser.
Visst är det viktigt med en trygg anställning och att trivas på jobbet? Det tycker vi på Palm & Partners. Därför ser vi till att du som konsult alltid har en konsultchef som stöttar dig och är engagerad i att du utvecklas hos våra kunder. Med tre ISO-certifieringar och som auktoriserat bemanningsföretag omfattas du givetvis av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder konsulthappenings och andra ortsspecifika förmåner för dig som anställd.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av en dynamisk roll som administratör? Är du dessutom en fena på Excel, en kreativ problemlösare och har ett synnerligen gott ordningssinne? Då är det dig vi söker!
I din roll som supportande administratör kommer du att fungera som spindeln i nätet för interna såväl som externa funktioner. Du rapporterar löpande till arbetsledarna, är chaufförernas interna servicefunktion samt är behjälplig med bl a teknisk utrustning, tid- & lönerapportering, uppdatering av intranät mm. Du kommer ha din arbetsplats i moderna, fräscha lokaler i Göteborg på Ruskväders-gatan
Du kommer att fungera som en stödfunktion mellan företagets chaufförer och arbetsledare. Dina arbetsuppgifter kommer bl a består av att
Rapportera prognoser och resultat i det interna affärssystemet,
Tillhandahålla och uppdatera teknisk utrustning till chaufförerna
Ansvara för informationsflödet på intranätet, samt sociala medier
Administrera och beställa tex biljetter, tankkort, betalkort mm
Tidsrapportera scheman
Utbildning
Du behöver ha mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel. B-körkort, och en god tekniskt förståelse, är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av transportvärlden och/eller arbetat i TransPA är detta mycket meriterande.
Erfarenhet
Vi tror att du har flerårig erfarenhet av en liknande roll, gärna i ett internationellt företag. Du har vana sedan tidigare att kunna vara flexibel i din planering och störs inte av att ha många moment pågående samtidigt. Du är van att själv ansvara för att få saker gjorda, och vet hur du ska prioritera dem för att uppnå bäst resultat.
Personliga kvalifikationer
För att lyckas i denna roll behöver du trivas med administrativa sysslor där noggrannhet genomsyrar allt du gör. Du trivs i ett tidvis högt tempo, och älskar att kunna hjälpa dina kollegor att lösa problem som kan uppstå under deras arbetspass. Du har en hög servicegrad i all din kommunikation, i tal såväl som skrift.
Lön och anställningsvillkor
Lön enl avtal
Ansökan
Vi gör urval löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag
Startdatum
Önskat startdatum 3:e Augusti
Uppdragslängd
6 månader med mycket goda chanser till förlängning
Kontaktpersoner på detta företaget
Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers
Linus Lindersjö
0708398731