OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher.
Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil.
I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen.
Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro."
Kommunstyrelseförvaltningen ger ett effektivt och professionellt stöd till förtroendevalda, service och ledning till förvaltningar samt direkt service och information till medborgare i Nybro kommun i vissa specifika verksamheter.
Kommunens IT-enhet är organiserad direkt under Kommunstyrelseförvaltningen. IT-enheten ansvarar för fyra verksamhetsområden: drift, nät, telefoni och support. Tillsammans ansvarar teamet för utveckling, drift och underhåll av kommunens nätverk, servrar och arbetsplatsdatorer, samt fast och mobil telefoni med tillhörande system. Enheten har en hög samlad kompetens och fokuserar på kontinuerlig kompetensutveckling för att möta upp verksamhetens och omvärldens framtida behov och krav. Enheten fungerar också som internkonsulter och tekniskt stöd vid alla större projekt inom IT-området. Som vår framtida medarbetare kommer du att ingå i ett team om tio engagerade medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
• Du ansvarar för att team inom enheten når uppsatta mål inom området genom att säkerställa att våra kunder få hjälpen på bästa mjöliga sätt.
• Är själv delaktig i supporten och besvarar via telefon, mail och ärendehanteringssystem frågor från våra användare.
• Uppföljning av inkommande ärende till Helpdesk. Utförs de inom rimlig tid? Behöver vi prioritera om? Ta fram statistik.
• Kundundersökning/kundnöjdhet
• Uppföljningsmöte med förvaltningar/Bolag
• Systemansvarig för ärendehanteringssystemet
• Schemaläggning av Helpdeskbemanningen
• Administration av Microsoft 365, Active Directory
• felsökning och Microsoft Windows server OS
• Hantering av funktionsbrevlådor samt Distributionslistor (Båda dynamiska och statiska)
• Hantering av bokningsbara resurser
• Microsoft licens inköp och rapportering samt uträkning
• Löpande fakturahantering i ekonomisystemet
• IT-säkerhet, behörighet och åtkomstkontroll
• Interndebitering av tjänstepaketen som erbjuds våra kunder
• Beställning och förnyelsen av Microsoft licenser och Adobelicenser
• Mötesbokningar för bl a Verksamhetsmöten
• Informationsansvarig för IT-enheten.
• Redaktör för IT-enhetens sidor på intranätet
• Ingår i Dataskyddsgruppen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker en Supportansvarig som har dokumenterad erfarenhet av rollen, är teknikintresserad, mål och serviceinriktad, noggrann, strukturerad, har ett intresse för ekonomi samt duktig på skriftlig kommunikation.
För att vara aktuell för tjänsten ska du ha eftergymnasial utbildning inom IT, eller IT certifieringar inom området eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska även ha minst 12 månaders arbetslivserfarenhet inom följande:
• IT-säkerhet, behörighet och åtkomstkontroll
• Microsoft Windows server 2016 eller snare
• Microsoft Active Directory
• Microsofts molntjänster, Microsoft 365/Office 365 och Azure
• Erfarenhet av MS 365 suiten inkl Sharepoint
• Arbetat med/enligt ITIL processer
Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av service och support. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att jobba med IT-drift i en större IT-organisation och har ITIL-certifiering
Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska. B-körkort krävs.
Då tjänsten kräver placering i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) göras innan anställning.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning.
Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45
Vision Helena Mertner
0481-45017
IT-chef Sirpa Koponen
0481-452 45