OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För rekrytering till Svensk Maskinprovning, i Alnarp.
Om företaget
Grunden till SMP och maskinprovningsverksamheten lades redan för 120 år sedan i Alnarp. Vi ingår idag i Divisionen för Transport & Säkerhet som är en del av RISE (Research Institutes of Sweden AB) med över 2100 anställda och en omsättning på över 2,6 miljarder. Inom SMP Svensk Maskinprovning arbetar vi med olika typer av opartisk besiktning, provning och certifiering och har kontor i Alnarp, Uppsala och Umeå. Huvudkontoret och ledningen för Besiktning finns i Alnarp och består av ca 10 medarbetare. Våra besiktningar genomförs alltid på plats i fält, vi har därför ett stort rikstäckande nätverk av lokalt stationerade besiktningsingenjörer. I första hand besiktigar vi olika typer av entreprenadmaskiner med hänsyn till Arbetsmiljö, Brandskydd och Trafiksäkerhet. Vi gör även besiktningar för enskilt godkännande och av hissar, rulltrappor och tunga spårgående arbetsredskap mm. Se närmare: https://www.smp.nu
Om verksamheten
Från vårt huvudkontor i Alnarp, driver, stödjer och koordinerar vi våra besiktningsingenjörers arbete över hela Sverige. Vi administrerar och säkerställer att våra kunder får rätt typ av besiktning, i rätt tid, med hög kvalitet och med hänsyn till gällande lagkrav. Våra medarbetare har både hög teknisk kompetens och en mycket gedigen erfarenhet. Företagskulturen är öppen, engagerad och tillmötesgående. Vi genomför årligen 50.000 besiktningar på plats hos våra kunder och allt hanteras/administreras och rapporteras till kunder och myndigheter, via Alnarp, som är navet för verksamheten.
Arbetsuppgifter
Som Supportansvarig för besiktning ansvarar du för ett team som löpande stödjer och hanterar planering och utfall av de besiktningar som besiktningsingenjörerna på SMP genomför. Det finns även ett mycket omfattande kundregister/maskinregister som löpande underhålls och uppdateras. Allt sker med höga krav på datakvalitet och spårbarhet och med stor hänsyn till våra kunders behov och myndigheter/lagkrav. Du får ett personalansvar (2 personer), ingår i den lokala ledningsgruppen för besiktning och rapporterar direkt till enhetschefen som i sin tur lyder direkt under VD.
Du kommer att ansvara för:
• Att leda, organisera samt säkerställa teamets arbete. Naturligtvis deltar du även själv i det dagliga arbetet.
• Att som Systemägare och Superuser driva och koordinera utvecklingsbehov och förbättringar kopplat till affärssystem/IT-lösning för administration av order/tjänst/admin. och CRM.
• Att löpande utveckla och förbättra enhetens processer och rutiner.
Besiktningsbranschen är under utveckling och verksamheten rustar för att möta nya önskemål och krav från kunder och myndigheter. Ditt ansvar är att äga, förvalta samt utveckla administrationen och dess IT-stöd, genom att aktivt arbeta med målstyrning, ledarskap, ständiga förbättringar och kostnadskontroll.
Kompetenser/Erfarenhet
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning, men din tidigare yrkeserfarenhet inom liknande befattning värderas högt. Du får gärna ha branschkunskaper, men det är inget krav. Troligen har du en tidigare erfarenhet där du varit ”spindeln i nätet” i en tjänstelevererande verksamhet.
Gärna med en teknisk och komplex orderadministration. Vi utgår ifrån att du har en bred kunskap inom Affärssystem/ERP och har haft en roll som Superuser/projektledare/systemägare. Har du även ansvarat för kravställning, utveckling, anpassning, test och implementation, är det meriterande.
Du har ett bevisat gott ledarskap och erfarenhet av att utveckla och driva verksamheten, i ett nära samarbete med dina medarbetare. Vi förutsätter att du har körkort och kan medverka vid möten med besiktningsingenjörer i fält under introduktionsperioden och vid möten i olika regioner i Sverige. Du behärskar både Svenska och Engelska, i tal och skrift.
Som person har du ett genuint intresse för dina kollegor, samarbete och teknik. Du ser möjligheter och utmaningar som något positivt och är öppen, prestigelös. Du är tydlig, positiv och skapar ett engagemang som får alla att ta ansvar för sina mål och uppgifter. Din helhetssyn och din förmåga att prioritera, delegera, fördela, är något du vet att andra ser som dina styrkor. Naturligtvis är du en utmärkt kommunikatör, såväl skriftligt som muntligt.
Om PAf Rekrytering
PAf Rekrytering har funnits sedan 1993 och är en långsiktig och professionell partner med kreativa lösningar. Vi hjälper företag att framgångsrikt rekrytera ledare, specialister och andra nyckelpersoner till verksamheter inom alla branscher. Det kan vara inom områdena IT, marknad, försäljning, teknik, logistik, ekonomi, finans eller administration.
Antag utmaningen och sök tjänsten.
Tillträde till tjänsten kan ske omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer.
Varmt välkommen med din ansökan.
Berörd facklig representant: Tommy Axelsson, Besiktningsingenjör och personalrepresentant (Unionen) 010-516 64 42.
Kontaktperson
Björn Larsson
Rekryteringskonsult
Tel.: 072-572 36 70
E-post: Bjorn.Larsson@pafrekrytering.se