OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nordiska Entreprenadsystem är ett bolag med lång erfarenhet av verksamhetssystem inom bygg-, entreprenad- och servicebranschen. Med den marknadsledande produkten NEXT erbjuder vi ett skräddarsytt, molnbaserat, verksamhetssystem där produktionen står i centrum. Idag är vi är 10 anställda med kontor på bästa läget centralt i Linköping. Läs mer om oss på www.nordsys.se.
Vill du jobba i ett växande företag i teknikens framkant och vara en del av ett vinnande team? I en miljö där den ena dagen inte är den andra lik? Gillar du omväxlingen i att ha en bred roll med många kontaktytor och ansvarsområden?
Då kan du vara precis den vi söker!
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift blir att ansvara för vår användarsupport. Du schemalägger, prioriterar supportärenden och är själv operativ i vår support. Din uppgift blir också att utveckla rutiner och arbetssätt kring supportfunktionen. Rollen innebär att du har många kontaktytor såväl internt som externt, tillsammans med de administrativa uppgifterna nedan blir du ”spindeln i nätet” på kontoret.
I rollen ingår även följande administrativa arbetsuppgifter:
• Fakturering samt utbetalning av partnerprovisioner
• Viss löneadministration
• Inköp till kontoret
• Ansvara för och utveckla administrativa rutiner
• Koordinera interna aktiviteter som konferenser, fester mm.
Har du dessutom ett intresse för marknadsfrågor ser vi gärna att du bidrar även i sådana arbetsuppgifter. Exempel på det kan vara att stötta försäljnings- och marknadsteamet med framtagande av offerter, planering och koordinering av mässor, planera för och ta fram material för vår digitala kommunikation mm.
Din profil
Det av största vikt att du förstår ekonomi ur ett helhetsperspektiv, framför allt utifrån de administrativa arbetsuppgifter som ingår. Vi förväntar oss inte att du kan vårt verktyg NEXT eller våra kunders verksamhet inom bygg- och entreprenadbranschen när du börjar hos oss, men vi vill att du har stor lust att lära dig. Meriterande är erfarenhet från supportarbete, gärna från något verksamhetssystem. Självklart har du erfarenhet av ekonomiadministration. Troligen har du en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi och du har ett genuint intresse av hur ett IT-baserat verktyg kan effektivisera vardagen i olika typer av verksamheter.
Vi söker dig med följande erfarenheter och kompetenser:
• Ekonomisk utbildning på gymnasienivå (eller motsvarande kunskap)
• Erfarenhet från supportarbete
• Erfarenhet av administrativt arbete inom ekonomi
• Förståelse för ekonomi på övergripande nivå
• Bra förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Vi söker en kollega som gillar att bygga relationer och göra våra kunder nöjda. Du är bra på att hålla en hög servicenivå och flera arbetsuppgifter igång parallellt, även när tempot är högt. Som person behöver du ha en lagom kombination av ödmjukhet och skinn på näsan samt vara en smula orädd.
I din ansökan vill vi att du beskriver för oss varför just den här tjänsten lockar dig!
Ansökningsförfarande
Välkommen med din ansökan snarast, urval sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av Lena Johansson 0708-52 32 36
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Våra kunder finns främst inom industri och IT men även på den offentliga sidan. Rekrytering, bemanning och omställning ingår i vårt tjänsteutbud liksom kundunika och standardiserade undersökningar. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor i Östergötland och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23