OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alstom är en global koncern, världsledande inom energikraftverk och järnvägstransport. 65 000 medarbetare jobbar i 70 länder och av oss är 1200 svenskar. I Sverige tillverkar, säljer, levererar och underhåller vi infrastruktur till kraft- och transportindustrin. Vi bedriver även forskning och utveckling inom miljöområdet med totalt klimatneutral kraftproduktion i sikte. Idag är vi världsledande på rökgasrening samtidigt som vi gör kraftverken effektivare utan ökad kostnad. Dessutom tillverkar vi världens snabbaste tåg. Arbetsuppgifter: Som supportansvarig kommer du att ansvara för att bygga upp och driva en modern helpdesk med ständig bemanning under kontorstid. Tjänsten innefattar bland annat att strukturera upp och effektivisera supporthanteringen samt ta fram servicemanualer och bulletiner. Eftersom vi i Växjö är globalt ansvariga för elektronikverksamheten inom Alstom ansvarar du för informationsspridning till våra Local Service Centers i världens alla regioner. Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Kvalifikationer: Vi söker dig som är elingenjör och har tekniskt intresse. Kunskap om och erfarenhet av moderna system för ärendehantering är meriterande. Du är utåtriktad samt har lätt för att "ta människor" och skapa goda kontakter. Du ska behärska engelska väl i tal och skrift och gärna ytterligare språk. Partner eller sambo? Vi samarbetar med Medak Networking för att underlätta för eventuell medflyttare till Kronobergs län se www.medak.info.