OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ESRI S-GROUP är Nordens ledande GIS-företag. Vi arbetar med världens främsta programvaror för hantering av geografisk information. ESRI S-GROUP har bildats av ESRI Sweden, KORDAB, LandFocus, MELDIS och GISFocus - fem starka bolag som från och med 2007 verkar under ett och samma namn. Tillsammans utgör vi en komplett leverantör av GIS-lösningar för privat och offentlig sektor. ESRI S-GROUP har 150 medarbetare i Stockholm, Malmö, Gävle, Falun, Karlskrona, Växjö, Eskilstuna och Ljusdal. Vi omsätter mer än 200 miljoner kronor och våra produkter och lösningar finns hos fler än 30 000 svenska användare. Som ESRI S-GROUP kan vi ta ut en ny riktning och öka farten. Eller för att tala i geografiska termer, vi lämnar den slingriga, skumpiga grusvägen och kör upp på motorvägen. Vill du följa med på färden? Nu söker vi en supportansvarig till vårt kontor i Falun. Om tjänsten Som stöd till våra kunder, partners och säljare arbetar du med support på våra serverprodukter för slutanvändare och utvecklare. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och omfattar avancerat tekniskt användarstöd både via telefon och e-mail. Du kommer aktivt att medverka i marknadsföring/försäljning med att exempelvis hjälpa våra säljare med demonstrationer av produkterna i säljsammanhang. Tjänsten innebär en hel del resor, övervägande delen kortare resor inom Sverige. Stationeringsort är Falun. Din bakgrund Det är en styrka om du har erfarenhet av någon av våra serverprodukter som ArcGIS Server, ArcSDE, ArcIMS eller liknande produkter. Du har erfarenhet av relationsdatabaser och webbteknik Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, är nödvändiga. Du som söker skall vara genuint intresserad av att finna möjligheter, tycka om att arbeta med människor och vara resultatinriktad. I vår organisation kommer du att trivas bäst om du är en dynamisk person som har ett glatt humör och tycker om ett högt tempo. Du trivs med att jobba med kortare projekt både självständigt och i olika team. Som person är du utåtriktad och social och tycker om att hjälpa människor. Vi ser att du är en förändringsbenägen, kommunikativ och kundorienterad person.