OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BrightCom är en Microsoft Dynamics NAV/Business Central partner som framför allt arbetar med affärssystem som en SaaS tjänst och här ligger vi i framkant. Vi som arbetar på BrightCom har alla över tio års erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV/BC som konsulter, utvecklare, affärsägare och projektledare. Vi vet hur viktigt ett kompetent affärssystem är för ens dagliga prestationer. Eftersom våra konsulter och utvecklare täcker stora delar av landet, kan vi hjälpa företag över hela Sverige. Vi vill vara det självklara valet när våra kunder vill driva sin verksamhet framåt.
Vi tillhandahåller produkter och tjänster som stärker våra kunders IT-nytta samt sänker deras kostnader. https://brightcom.se/
Roligt och Innovativt dessutom snabbfotat och engagerat - Det beskriver både en dag i supporten hos BrightCom och företagets värdegrund.
Med den senaste tekniken och kompetenta kollegorna löser BrightCom många ärenden och problem varje dag över hela Sverige. Vi växer och behöver bli fler i vår organisation och kanske blir du vår nästa medarbetare?
Vi söker en supportansvarig – valfri placering, som kan tillföra både kompetens, innovation och engagemang hos oss på BrightCom.
Du kommer att ta emot ärenden när en kunds installation är klar. Ärendena kan vara av olika karaktär, till exempel order som inte gått in rätt i Business Central eller när något annat som inte fungerat eller kört ihop sig för kunden. Du behöver förstå och ställa relevant diagnos för att kunna avgöra nivån på problem som uppstår och antingen kunna lösa det själv eller förmedla ärendet till någon av dina kollegor. Att avgöra om något kan vänta eller behöver göras direkt, dvs. prioriteringar är något du behöver ha en bra känsla för. Du behöver lära känna dina kollegor, veta deras kompetens och tillgänglighet för att förmedla rätt ärenden till rätt person. Att veta hur teamets planering ser ut är något som du behöver ha intresse för så att ni kan arbeta effektivt både med ärenden och i projekt.
Dina kollegor är antingen ekonomikonsulter eller konsulter som kan processerna inom logistik, inköp eller liknande. För djupare felsökning finns även kollegor som har bred och djup kompetens inom IT och teknik, det kan tillexempel vara buggar, prestanda eller något annat. BrightCom använder Zendesk ärendehanteringssystem och mejl i sin ärendehantering.
Dina kvalifikationer
För att trivas hos oss behöver du vara som vi, generös, engagerad, sprida positiv energi och kunna en del om ERP/affärssystem, gärna Business Central men det är inget krav. Du behöver ha slutfört din gymnasieutbildning. Att hjälpa andra är något som du verkligen brinner för.
Du har några års erfarenhet av att ha arbetat i en support inom affärssystem/ERP och arbetat med att hantera ärenden i ett ärendehanteringssystem.
Du behöver ha en administrativ ådra för att inte tappa fart och ha koll. Du ser det som en självklarhet att kunna ta en del ärenden och projekt själv.
Du har känsla för att kunna avgöra vem som är bäst lämpad för ett visst ärende, tar ansvar och följer upp.
Eftersom vi arbetar mycket hemifrån så ser du det som en stor fördel samt ser det positivt att kunna träffas i samband med ett kundprojekt, utbildning eller någon av våra träffar på BrightCom.
Du har en god pedagogisk och uppmuntrande förmåga och tycker om att ge av din kompetens, såväl till kollegor som till kunder.
Körkort är ett krav.
Varmt välkommen att söka tjänsten!