OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Gemensam servicefunktion (GSF) är ett verksamhetsområde inom Regionservice, med uppdrag att leverera tjänster inom områdena ekonomi, HR och kundcenter. Tillsammans är vi ett av Sveriges största Shared Service Center med cirka 300 medarbetare. Vår målbild är att vi ska göra skillnad och upplevas som en ledande aktör som skapar bästa värde. Våra administrativa processer ska frigöra tid och resurser till Region Skånes kärnverksamhet och därmed nytta för medborgarna i Skåne. Med ett tydligt kundfokus arbetar vi strategiskt med att utveckla vår service och vår organisation. Vi ligger i framkant med digitalisering av arbetssätt och bygger upp kunskap om ny teknik som gör det möjligt att automatisera fler administrativa uppgifter. För oss är det avgörande att kunna attrahera och behålla medarbetare som vill utvecklas i linje med vision och värderingar.
Vi är en av Sveriges största löneenheter och arbetar för att Region Skånes medarbetare ska få rätt lön, i rätt tid, på ett korrekt sätt.
Lön är idag en enhet med ca 37 medarbetare. Vår telefonisupport hanterar i genomsnitt ca 5000 samtal per månad och vår backofficefunktion ca 8000 ärenden per månad.
ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för service och vill vara med och bidra till att utveckla och förbättra kundservice gällande löner inom Region Skåne? Då kan du vara rätt person att ansvara för vår interna support av löner och lönehantering.
Som supportansvarig ansvarar för det dagliga arbetet och driften av telefonisupporten och säkerställer att vi uppnår våra servicenivåer. För att nå målet säkerställer du enhetliga arbetssätt och följer upp arbetet. Du säkrar den dagliga bemanningen.
I det löpande arbetet ansvar du för ärenden som inkommer via kontaktformuläret i vårt system samt rapportering och hantering i samband med driftstörningar. Att introducera och vägleda nyanställda i supportarbetet är ytterligare något du ansvarar för.
Som supportansvarig är du expert inom området och för att kunna agera som en god förebild förväntas du att ibland själv arbeta i supporten med alla typer av ärenden i vårt HR system och Serviceportalen.
Du rapporterar direkt till vår enhetschef och du ingår i vårt ledningsråd tillsammans med teamledarna och där förväntas du aktivt bidra till att utveckla våra processer och rutiner.
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!
KVALIFIKATIONER
Vi letar efter dig som är noggrann, strukturerad och som har en god prioriteringsförmåga. Du sätter kunden och dennes behov i fokus och är initiativrik och en bra problemlösare.
Vidare är du positiv och duktig på att bemöta olika typer av människor. För att lyckas har du ett stort intresse av att arbeta med service. För att trivas hos oss tror vi också att det krävs ett mått av nyfikenhet och tålamod.
För att vara rätt person för rollen har du eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi alternativt har motsvarande utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Du har erfarenhet av service och supportverksamhet där du har haft mycket kundkontakt. Arbetet ställer krav på att du har god allmän IT-kunskap och goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
Vidare är det ett plus att du har arbetat med löner och olika ersättningar samt att du har erfarenhet av något löne- och personalsystem, gärna Personec P.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars Karlgren - Affärsområdeschef
044-3093768
Lisbeth Lörqvist - Produktionschef
044-3093781
Tony Svensson (Kommunal)
044-309 37 58
Leo Hafstad
046-17 78 91
Sandra Olin
0768-890 795
Christopher Raushill
040-33 77 65
Linda Strömbäck - Fastighetschef
040-33 14 34
Maria Gal - Vision
0702-414 055
Peter Svensson - Rekryterare (Semester v. 30-32)
040-625 74 51
Paula Oldén - Rekryterare
040-625 74 87