OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-avdelningen på Frösunda LSS AB omfattar idag 6 personer och supporterar ca 300 användare på 70 olika platser i sverige. Bortsett från support så sköter vi även drift och underhåll av datacenter och nät. Bolaget har nyligen förvärvat ytterligare 7 bolag för vilka Frösundas IT-avdelning kommer att ha ett ansvar för. Du kommer att ansvara för vår helpdesk och besvarar IT-användares frågor via telefon, e-mail och vårt ärendehanteringssystem. Arbetet innebär bla felsökning av mjuk- och hårdvara, inköp, Office-frågor och teknisk support där du prioriterar, fördelar, följer upp och även själv löser frågor. Du kommer att fylla en viktig funktion i att koordinera arbetet i supporten. Dina arbetsuppgifter består av: - Ansvara för den centrala supportfunktionen - Prioritera, fördela och följa upp ärenden -Felsökning och problemlösning utav mjukvara, hårdvara och nätverk -Hantera användare i nätverket (AD) och övriga affärssystem -Installation, uppgradering och underhåll av datorer, programvara -Inköp av hårdvara Krav på arbetssökande Minst två års arbetslivserfarenhet som supporttekniker eller motsvarande. Du har en grundläggande datateknisk utbildning med goda kunskaper inom Windows 2000/XP och Office. Du har arbetat med windows server 2003, Active Directory och Exchange. Du är en social, utåtriktad och kommunikativ person med en god pedagogisk förmåga och har förståelse för en IT-avdelnings roll i ett större företag. Du kan ta eget ansvar i ditt arbete, är noggrann och har förmågan att prioritera rätt. Du bör ha hög servicekänsla, vara stresstålig, flexibel, ordningsam och kunna arbeta i team. Frösunda eftersträvar en jämn könsfördelning varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.