Supportchef

Supportchef

Arbetsbeskrivning

På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik ser till att alla lär sig mer. Just nu har vi en spännande öppning i Växjö då vi nu söker en chef till vår Supportavdelning!

Om rollen

Rollen som Supportchef hos oss på IST är en central och viktig roll där du får möjlighet att utveckla IST framåt tillsammans med dina kollegor. Ditt uppdrag är att utveckla våra supporttjänster så att de via innovation och digital utveckling blir moderna, lättillgängliga och konkurrensstarka. Du möter våra kunder för att följa upp avtal och tjänster eller lösa utmaningar som kan uppstå. Du följer upp mål och KPI:er för att driva kvalitetsutveckling av både supporttjänsten och organisationen. Genom ett engagerat ledarskap vägleder du dina medarbetare och får dem att utveckla sig i sina roller, både teamledare och supporttekniker. En annan viktig del i rollen är att skapa förutsättningar för samarbete med andra avdelningar inom IST, med målet att alla ska ”Lära mer” och engagerar dig i interna projekt tillsammans med kollegor från andra avdelningar för att vidareutveckla våra produkter och tjänster.

I rollen som Supportchef rapporterar du till acting CEO för IST AB och ingår i ledningsgruppen. Placeringsort är i Växjö.



Vem är du?

Vi tänker oss att du både har med dig tidigare ledarerfarenhet samt erfarenhet från support för digitala produkter. Du trivs med att ha kontakt med kunder och slutanvändare och ger alltid god service, både när du mottar ris eller ros. Du är en ledare som vet vad du vill, som samtidigt arbetar tätt tillsammans med ditt team för att nå era gemensamma mål. Du är inlyssnande och involverar medarbetarna i processer när så behövs.


För att du ska trivas bra i rollen som supportchef finns det några andra saker som vi också tror är viktiga, som att du:

- trivs med att kommunicera och samarbeta, både med kollegor och kunder
- klarar av att växla fokus och hantera flera arbetsuppgifter parallellt
- kan lyfta blicken och ta ett helhetsperspektiv
- behärskar svenska och engelska i tal och skrift




Om oss

Över 5 miljoner användare, 450 medarbetare och 9 kontor. Från Boden i norra Sverige till Schmalkalden i centrala Tyskland. Vi är Skandinaviens ledande edtechföretag!

I över 35 år har vi gjort vardagen enklare för elever, föräldrar, lärare och skolledare. Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!

Din ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan snarast dock senast 2020-10-15. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Vid frågor vänligen kontakta antingen rekryterande chef Hilde Benno Vaage; hilde.benno.vaage@ist.com eller HR Manager Hanna Kullsten; hanna.kullsten@ist.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathilda Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IST
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2021

Besöksadress

Arenavägen 27, 6tr, Stockholm
None

Postadress

Arenavägen 27, 6tr
Stockholm, 12177

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024