Supportchef

Arbetsbeskrivning

Vi på Smartsign söker dig som vill ta dig an vår nyskapade roll som supportchef, där du arbetar både operativt och strategiskt för att fortsätta föra oss framåt som företag. Vill du arbeta i en varierande och uppskattad nyckelroll på ett lönsamt, innovativt och växande företag? Då är denna tjänst rätt för dig!
Om tjänsten
Som supportchef hos Smartsign har du det operativa och övergripande ansvaret för alla supportärenden som kommer in från våra kunder som verkar inom olika branscher och är såväl nationella som internationella. Ditt direkta ansvar blir att leda, prioritera och driva arbetet inom vår support. Du har personalansvar för supportenheten i Borlänge, rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
Vi ser dig som en viktig och ledande resurs i organisationen, där du utöver ledarskapet och det dagliga operativa arbetet även innehar ett strategiskt ansvar. Du verkar för att skapa framtidens supportorganisation genom att äga och efterfölja befintliga processer samt identifiera och implementera nya. Du är drivande i arbetet med hur vi effektiviserar, skapar struktur, automatiserar och förenklar våra processer för att öka kundnöjdhet. I rollen ingår även ansvar för förbättringen av våra instruktionsvideos, FAQ:er och liknande funktioner.
I regel behöver du vara på kontoret i Borlänge minst en dag i veckan, men utöver det erbjuder vi stor flexibilitet kring din placering. Då även personalen du är chef över arbetar mycket hemifrån sker en stor del av ledarskapet på distans.
Om dig
Du som söker har en bakgrund inom service eller support och minst tre års erfarenhet som chef eller i ledande befattning. Har du tidigare varit chef eller ledare på distans så är det starkt meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från teknik- och/eller IT-branschen. Du kan tala och skriva svenska och engelska obehindrat, vårt företagsspråk är engelska. Du har goda kunskaper i Officepaketet, har du även erfarenhet av Microsoft Azure ser vi det som ett plus.
Vi ser att du är driven och har en god förmåga att skapa ordning och struktur, samtidigt som du är flexibel och problemlösande. Som ledare är du lyhörd och drivs av att skapa laganda, engagemang samt motivera dina medarbetare, och du är trygg i hur du kan göra detta även när du leder på distans. Då vi är ett tekniskt företag ser vi det som självklart att du delar vårt intresse för teknik.
Övrig information
Placering är på huvudkontoret i Borlänge men det finns stort utrymme för distansarbete i den mån som passar såväl dig som oss. Tjänsten är heltid med tillsvidareanställning, tillträde enligt överenskommelse.
Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 0720-503217 eller Hanna Koponen på 0735-920393.
Varmt välkommen med din ansökan senast 16 oktober, men urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Krav
Minst tre års erfarenhet som chef eller ledare
Erfarenhet inom service
Obehindrad svenska och engelska, i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande
Erfarenhet av att vara ledare/chef på distans
Erfarenhet från teknik- och/eller IT-branschen
Erfarenhet av Microsoft Azure

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smartsign
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024