Supportchef till Höglandets IT

Supportchef till Höglandets IT

Arbetsbeskrivning

Höglandets IT föddes ur en vision om samverkan och är idag en central aktör för fem höglandskommuner.
Vi levererar dagligen pålitliga IT-tjänster till cirka 32 000 användare inom olika kommunala sektorer såsom skola, vård-och omsorg, kultur- och fritid, fastighet, bygg, samt vatten och avlopp. Vår IT- miljö är en av de största och mest utmanande i regionen, med ett omfattande antal enheter och infrastrukturkomponenter.
Vi söker nu en engagerad och driven Supportchef som kan leda och utveckla vår supportverksamhet, leda i förändring och säkerställa kundnöjdhet hos våra kommuner och kommunala bolag.
Varför arbeta hos oss?
Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samhällsrelevanta, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter. Hos oss får du vara en del av en spännande förändringsresa tillsammans med våra kommuner, förbund och kommunala bolag. Ditt arbete kommer att vara till nytta för kommunernas invånare, besökare och företag.
Du kommer att uppleva öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald i vår organisation. Vi tror på att stimulera kreativitet, lärande och personlig utveckling. För att främja en hälsosam arbetsmiljö anordnar och erbjuds kontinuerligt personalaktiviteter samtidigt som vi värderar en god balans mellan arbete och fritid.
Vad söker vi?
Som Supportchef kommer du att inneha en central position i vår IT-organisation. Du får en nyckelroll i att leda och utveckla vår supportverksamhet, samtidigt som du hjälper till att öka användarnöjdheten hos våra kommuners verksamheter. Vi befinner oss på en spännande digitaliseringsresa, där effektiv ärendehantering och dataanalytisk insikt är i fokus för att kunna driva strategisk utveckling av IT och verksamheten.
Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att driva förändring och inspirera din enhet att omfamna nya arbetssätt samtidigt som ni jobbar med ständiga förbättringar. Enhetens uppdrag omfattar första och andra linjens support, ”på platsen-support” och infrastrukturarbete ute hos våra medlemskommuner.
Du har verksamhets-, budget- och personalansvar för 16 engagerade medarbetare.
Huvudsakliga uppgifter:
Ledning och utveckling av personal: Inspirera och driva förändring inom enheten genom klara mål och effektiv kommunikation.
Användarrelationer: Bygga och underhålla starka, långsiktiga relationer med våra viktigaste intressenter. Genom att vara lyhörd för kommunernas behov och förväntningar kommer du att säkerställa hög kundnöjdhet.
Strategisk ärendehantering: Utveckla och implementera effektiva ärendehanteringsprocesser och rutiner med stöd av data och trender.
Dataanalys: Genom att analysera ärendehanteringsdata och identifiera trender bidrar du till att fatta välgrundade beslut och driva proaktiva åtgärder.
Förändringsprojekt och systembyte: Aktivt delta i förändringsprojekt och implementering av nytt ärendehanteringssystem.

Vi söker dig som:
Har relevant högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
Har erfarenhet av personal- och förändringsledning
Har god kunskap om ärendehanteringssystem och processer
Är kommunikativ och är användarfokuserad
Har stark analytisk skicklighet

Meriterande:
Erfarenhet från offentlig sektor
Erfarenhet av eller insikt i användningen av AI och maskininlärning inom supportverksamhet
Erfarenhet av ITIL som ramverk

Fakta om anställningen
Ansökan avser en tillsvidareanställning på Höglandets IT. Tjänsten kommer vara placerad i Eksjö. Resor i tjänsten kan förkomma mellan Höglandets orter. Möjlighet till arbete hemifrån enligt överenskommelse.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Höglandets IT Eksjö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Postadress

Infanterigatan 1 A
Eksjö, 57535

Liknande jobb


Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024

18 november 2024

IT-samordnare

18 november 2024