Supportchef till logtech-bolag!

Arbetsbeskrivning

Tycker du att kombinationen av att hjälpa kunder och att samtidigt leda ett härligt team känns lockande? Har du ett tekniskt intresse och brinner för att coacha andra?

Nu har du möjlighet att bidra på fler än bara ett sätt hos oss på Barkfors!

Vi är marknadsledande inom logtech och erbjuder en modern transportplaneringslösning för företag inom transport- och logistikbranschen. Med över 30 års erfarenhet och passion för nya innovationer kombinerar vi gårdagens lärdomar med den allra senaste tekniken. Våra kunder känner oss bäst genom vår kärnprodukt; mjukvaruprogrammet T5 som ger ett förbättrat stöd, ökad kontroll och effektivare administration av kundens kärnverksamhet.

Idag är vi över 20 anställda och vi arbetar ständigt tillsammans för att utveckla och erbjuda marknaden ett ledande system och starka kundrelationer.

Om rollen
Som supportchef hos oss får du axla en ny roll, där du och din kompetens är viktig för oss och där du kommer att göra stor skillnad för teamet. I rollen kommer du tillsammans med dina kollegor att hantera 2nd line supportärenden genom felsökning, där du ger en bra kundupplevelse och guidar dem till en lösning. Utöver detta har du även personalansvar över supportteamet om fem personer.

I rollen ingår det bland annat att:

- Hantera 2nd line supportärenden
- Personalansvar (utvecklingssamtal, lönesamtal, one2ones, kompetensutveckling, rekrytering)
- Fördela arbetet inom gruppen och arbeta med kontinuerliga förbättringsåtgärder
- Ingå i Barkfors ledningsgrupp och aktivt bidra till företagets mål
- Driva gruppens frågor internt och externt - mot ledningsgrupp och andra instanser
- Ansvara för gruppens drift/output och KPI:er


Hos oss på Barkfors är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - som livet i allmänhet kan vara. Detta mindset känner du igen dig i 😊.

Om dig
För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet, men vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av teknisk support inom mjukvara (2nd line support)
- Intresse för IT
- Erfarenhet och förmåga att driva och leda team
- Vana att hantera människor och att framföra information i både grupp och på individnivå
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift


Du ser dig själv som en lösningsorienterad person som tycker om att ta tag i saker på egen hand. Du motiveras av att coacha andra och att skapa en härlig teamkänsla. Att värna om relationer kommer naturligt för dig och du har förmågan att lyssna in, läsa av situationen och säkerställa att det som utlovas också blir gjort.

Utöver detta är det ett stort plus om du har erfarenhet från transport- och/eller logistikbranschen.

Låter detta intressant - kontakta oss!
Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Linnea Olsson, Talent Acquisition Specialist, linnea.olsson@progrits.se

En del av Progrits
Barkfors är en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom branscherna fordon, e-handel/logistik och resor. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundnyttan alltid står i centrum.

Att vara en del av Progrits innebär ökade möjligheter för utveckling både för oss som företag och för dig som anställd, och samtidigt större trygghet.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Barkfors till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. För roligt är viktigt - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barkfors
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 22 september 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024