OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Service Works Global är en ledande leverantör av avancerade mjukvarulösningar för fastighetsförvaltning och anläggningshantering. Som en del av Addnode Group, som är börsnoterade på Nasdaq, ingår vi i en företagsgrupp med inriktning mot fastighet och bygg. Vårt affärsområde är främst inriktat mot bostadssegmentet, primärt kommunala fastighetsbolag. Vi utvecklar våra produkter in-house i Stockholm och Göteborg och har en lång erfarenhet av att tillhandahålla effektiva och innovativa lösningar till våra kunder.
Om tjänstenVi söker en engagerad och erfaren Supportchef som vill bli en del av vårt team. Som Supportchef kommer du att leda en supportorganisation som består av professionella och erfarna medarbetare. Du kommer att ansvara för att säkerställa att vår supportavdelning levererar högkvalitativ service till våra kunder, samt arbeta proaktivt för att förbättra våra supportprocesser och rutiner.
Till de huvudsakliga arbetsuppgifterna och ansvar hör:
verksamhets, personal- och budgetansvar för enheten.
att ansvara för att planera, leda och följa upp verksamheten på enheten.
att utvärdera och förbättra enhetens rutiner och processer där SWG Nordic har som mål att bedriva support (Incident & Problem) och Change enligt ITIL.
att säkerställa hanteringen av inkommande ärenden och uppdrag.
att tillsammans med teamet prioritera och fördela arbetet på enheten.
att planera långsiktigt arbete för enheten.
att efterleva avtalade SLA:er med våra kunder för support.
att driva eskaleringsärenden och krishantering.
att driva och koordinera produktförändringar utifrån supportbehov och belastning.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av att leda support för komplexa IT-system och som har en stark teknisk förståelse. Du har utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, och kan hantera både helheten och detaljerna i komplexa IT-system.
Som ledare är du närvarande, coachande och motiverande. Du har ett balanserat affärsmässigt förhållningssätt gentemot både kunder och kollegor. Du är strukturerad och ordningsam med en stark förmåga att prioritera uppgifter. Din naturliga förmåga att knyta kontakter och bygga relationer, tillsammans med din öppenhet för förändringar och förbättringar, gör dig till en uppskattad ledare. Din förmåga att anpassa dig och lösa problem proaktivt gör att du kan hantera olika utmaningar effektivt.
Det är fördelaktigt om du har:
Erfarenhet av att arbeta med ärendehanteringssystem och CRM-verktyg
Kunskap om ITIL och B2B-support
Tidigare erfarenhet från fastighetsbranschen eller liknande komplexa branscher
Övrig informationVi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till jimmy@astaagency.se