OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supportexpert via mail till Vimla
Vimla är inte bara en av många mobiloperatörer. Det kommer de aldrig vara. Ända sen de lanserades 2014 så har de hittat nya sätt att göra saker på. De har hela tiden flyttat fram gränsen för vad en mobiloperatör ska vara, och genom det fått växa otroligt snabbt. Och ännu viktigare:De har fått ett förtroende och lojalitet hos deras användare som aldrig funnits i telekombranschen tidigare. I år blev de utnämnda till Årets Mobiloperatör (en utmärkelse baserad på kundnöjdhet) för andra året i rad.
Under 2019 har de vuxit väldigt snabbt och behöver nu ännu fler fantastiska kollegor under sommaren till vårt support-team för 2020. Det här är en chans både att hoppa in i ett vinnande lag, samtidigt som du är med och formar hur de arbetar och gör saker.
Rollen
Att arbeta som Supportexpert via mail på Vimla innebär ett stort ansvar. Du blir vår röst utåt, samtidigt som du är våra användares röst mot Vimla. Genom att arbeta så nära våra användare lär du känna både deras problem och önskemål, något som är helt avgörande för att vi tillsammans ska kunna utveckla Vimla. På Vimla har vi inga säljare, istället tror vi stenhårt på att nöjda användare lönar sig mest i längden. De som jobbar hos oss är motiverade och mån om att skapa fantastiska upplevelser för kunder när du hjälper dem att hålla kontakten med de och det som betyder mest.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
● Besvara våra användares frågor via mail.
● Genomföra tekniska felsökningar i våra IT-system
● Aktivt delta i arbetet för att förbättra och driva Vimla framåt
Den vi letar efter
För att lyckas i den här rollen behöver framförallt vara engagerad, nyfiken och
serviceinriktad. En problemlösare, helt enkelt och har förmåga att förstå och priotera kundens behov. Du är positiv, nogrann och driven. Kanske såg du att vi nyss stavade fel på ordet "noggrann", till och med. Vem vet. Under perioder har vi väldigt mycket att göra, vilket kräver att man är effektiv och trivs med att arbeta i ett högt tempo, samtidigt som man fortfarande är lyhörd till användarens önskemål och håller tungan rätt i mun.
Om du har erfarenhet av att arbeta administrativt i olika IT-miljöer är det väldigt positivt för tjänsten. Du har goda kunskaper gällande smartphones och kan lätt orientera dig i digitala lösningar. Det är också bra om du är van att kommunicera skriftligt. Att kunna kommunicera bra på svenska och engelska är ett krav för tjänsten. Behärskar du ytterligare språk är det väldigt meriterande. Vi söker dig med gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Därför vill du jobba hos oss
Vimla är på en så snabb tillväxtresa just nu innebär att möjligheterna att växa i sin roll är väldigt stora. Vi är ett gäng (nu växande!) på ungefär 15 personer i Kalmar, där vi har kul tillsammans och jobbar för varandra. Vimla är en del av Telenor, vilket innebär att vi får det bästa av två världar.
SYKES är en internationellt ledande leverantör av kundservicelösningar och tjänster för hela livscykeln av digital marknadsföring, säljkompetens, kundservice, teknisk support m.m. Med över 70 kontaktcenters och 60 000 anställda hjälper vi 2 000 företag och deras slutkunder runt om i hela världen. Vår företagskultur genomsyras av våra värdeord:
We help people, one caring interaction at a time.
I Sverige finns SYKES på orterna Sveg, Dals-Ed, Göteborg och Kalmar. På vårt Call Center i Kalmar på Varvsholmen arbetar för närvarande drygt 350 medarbetare med att ge service och support till Telenors och Vimlas kunder runt om i Skandinavien.
Information om anställningen:
Anställningsform: Visstidsanställning 4 maj till 31 augusti med en eventuell förlängning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Arbetstider: Vardagar 08:00-16:30
Tjänstgöringsort: Kalmar, Varvsholmen
Startdatum: 4 maj
Lön och förmåner: Fast månadslön i enlighet med vårt kollektivavtal och utöver det möjlighet till bonus.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum, så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen till SYKES!
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000
070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000
070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00
070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00
070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656