Supporthandläggare

Supporthandläggare

Arbetsbeskrivning

Din framtida utmaning

Vi söker dig som vill arbeta som supporthandläggare inom eftermarknad. Du har det övergripande ansvaret för att dina kundärenden blir hanterade och vara kundens förlängda arm in i vår verksamhet.

Du kommer ha följande arbetsuppgifter:

* Registrering och hantering av kundärenden i enlighet till våra processer. Kundärenden kan innebära att hantera kundreturer, reservdelsförsäljning, garantiärende och frågor från kund
* Driva ärenden på en övergripande nivå så att ärenden hanteras enligt överenskommelse med kund
* Återkoppla ärendestatus och ha en löpande dialog med kund
* Offerthantering
* Fakturering
* Uppföljning och återkoppling internt avseende kundärenden
* Aktivt deltaga i ett ständigt förbättringsarbete med våra processer och IT-system


Den du är idag

Du är en ödmjuk person som vågar ställa frågor och som uppskattar att jobba i team. Då du har ansvar för kundkontakt ser vi också att du har en pedagogisk förmåga samt ett strukturerat arbetssätt som gör att du har lätt att prioritera, även under arbetstoppar.

För att kunna ta det övergripande ansvaret för dina kundärenden krävs det att du är initiativtagande, självgående och kommunikativ samt har en god analytisk förmåga kombinerat med ett affärsmässigt tänk.

För att du ska kunna ta dig an rollen på ett bra sätt ser vi att du:

* har jobbat inom supportorganisation
* är serviceinriktad och har kundfokus
* har relevant utbildning på minst gymnasienivå. Högre utbildning inom teknik eller ekonomi är meriterande.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning.

Vad du blir en del av

Affärsområdets Surveillance tillhandahåller effektiva lösningar för säkerhet och säkerhet, för övervakning och beslutsstöd samt för hotdetektering och skydd. Portföljen omfattar luftburna, markbaserade och marina radar, elektronisk krigföring, stridssystem och C4I-lösningar och cybersäkerhet.



Product Support & Solutions hanterar ärenden som rör eftermarknaden direkt mot kund, som returer, reservdelsförsäljning, vidmakthållande av reparationsresurser samt tilläggsförsäljning för de uppdrag där produktion pågår eller där endast eftermarknadsaffären kvarstår. Product Support & Solutions är en avdelning med eget ekonomiskt ansvar och stora kontaktytor såväl inom företaget som mot kunder. Avdelningen är även delaktig i offertarbete vid nya affärer samt ansvarar för verksamhetens eftermarknadserbjudande.



Sista ansökningsdag: 2021-08-29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 augusti 2021

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024