OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
<h2>Trivs du i en roll med många kontaktytor? Är du en lösningsfokuserad lagspelare som har kunden i fokus? Vi söker dig som har erfarenhet av kundsupportverksamhet och som trivs i en roll med administrativa inslag.
Nu har du chansen att bli en del av vårt team i Stockholm.
<p>
<h3>Vi erbjuder dig
<p>Som medarbetare på Exportkreditnämnden bidrar du till vårt uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering.
<p>Det här är en arbetsplats med samhällsviktiga och utvecklande arbetsuppgifter i en global miljö. På EKN får du möjlighet att utvecklas, utmanas och bidra med din kompetens
<p>Vårt arbetsklimat präglas av engagemang och kundfokus. Här välkomnas du av 160 erfarna kollegor, som drivs av att möjliggöra fler och säkra exportaffärer och att göra svåra marknader tillgängliga för svenska företag.
<p>Våra kontor är belägna centralt. Läs gärna mer om våra <a href="https://www.ekn.se/om-ekn/jobba-hos-oss/vi-erbjuder-dig/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">anställningsvillkor</a>.
<h3>Dina framtida arbetsuppgifter
<p>Som supporthandläggare arbetar du främst med support avseende EKN Online. EKN Online är EKN:s portal där kunderna hanterar sina affärer med EKN. Andra system som Middle Office använder är ett egenutvecklat affärssystem, ärendehanteringssystemet iipax samt Officepaketet och dessa kommer du dagligen att arbeta i.
I dina arbetsuppgifter ingår exempelvis att ansvara för hantering av kontoansökningar, hantera affärerna i ett första skede samt att utföra andra förekommande administrativa uppgifter på Middle Office. Arbetet kännetecknas av ett flöde av ärenden som kräver en snabb hantering. I rollen ingår även att delta i utveckling, utbilda användare och agera supportfunktion.
Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt. Du har bland annat ett nära samarbete med vår IT-avdelning, med syfte att förbättra interna processer som ger nytta för våra kunder och användare. Du kommer också att ha externa kontakter med exportörer och banker. Vissa av dessa kontakter sker på engelska.
<h3>Ditt framtida team/avdelning
<p>Middle Office är EKN:s affärsadministrativa funktion och ansvarar för löpande hantering av garantier och skadeärenden. Middle Office består av ca 15 medarbetare som rapporterar till gruppchef för Middle Office.
<h3>Din bakgrund
<p>Relevant högre utbildning, gärna inom ekonomi, administration eller systemkunskap. Alternativt har du motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet som EKN bedömer som likvärdig. Du har minst 1 års erfarenhet av kundsupportverksamhet där du stöttat användare och kunder i liknande frågor. Då du kommer att utgöra en supportfunktion behöver du ha en förmåga att arbeta i olika IT-system och ha ett systemintresse samt ett tekniskt kunnande.
Arbetet ställer krav på god kommunikationsförmåga både muntligen och skriftligen i såväl svenska som engelska då vi verkar i en internationell verksamhet.
<h3>Egenskaper
<p>Rollen har många kontaktytor och det är viktigt att du etablerar förtroende. Du behöver ha förmågan att ge god service och kunna arbeta såväl självständigt som i grupp. Rollen passar dig som är lagspelare. Du trivs med att ta egna initiativ och har förmågan att självständigt driva arbetsuppgifter. En del av arbetsuppgifterna omfattar utbildning av användare så du behöver ha en god pedagogisk förmåga samt vara trygg och bekväm i dessa sammanhang.
Du har kunden i fokus och söker feedback i syfte att förbättra kvaliteten på interna processer och tjänster. Då behöver du ha en god prioriteringsförmåga och känsla för ordning och reda. Det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus.
Den här tjänsten passar dig som vill utvecklas i en organisation med ett internationellt sammanhang och finansiell verksamhet.
<h3>Övrigt
<p>Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
<p>Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
<p>I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du svarar på i samband med att du skickar in din ansökan. Dina svar kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
<p>Arbetsprover och arbetspsykologiska tester kan komma att tillämpas i rekryteringen.
<p>En anställning på EKN kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).
<h3>För mer information
<p>Vill du veta mer om tjänsten tala med Ulrika Berggren, gruppchef. Frågor om anställningsvillkor besvaras av Johanna Vikman, HR-specialist. Facklig representant är Philip Bergling, Saco. Samtliga nås på telefon 08-7880000.
<p>Sista ansökningsdag är den 19 november
<p class="x_MsoNormal">Välkommen med din ansökan!
<p class="x_MsoNormal">Vi undanber oss säljsamtal gällande rekryteringslösningar och annonseringskanaler, då vi har valt samarbetspartners för denna rekrytering.
<p>Om EKN
EKN har regeringens uppdrag att främja svensk export och svenska företags internationalisering, genom att erbjuda garantier för betalning och finansiering, tillsammans med rådgivning om affärsstruktur och riskhantering. Tjänsterna ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och fler möjligheter till lyckade exportaffärer.