Supporthandläggare till Peab Support

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en strukturerad och effektiv Supporthandläggare till Peab Support. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid som pågår ett år framåt med eventuell chans till förlängning. Förväntad start är runt årsskiftet 2021/2022 och tjänsten utgår från Peabs fina lokaler i Ulriksdal.

Ditt uppdrag

Ekonomisupport är en del av Peab Support AB som är en internleverantör av de processorienterade personal- och transaktionsintensiva verksamhetsområdena Ekonomi, Lön, HR och IT till koncernens samtliga verksamheter. Som Supporthandläggare blir du en del av en grupp kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad inom koncernen. Du kommer att få kontinuerlig utbildning inom Ekonomisupports tjänster för att alltid kunna leverera bra service. Du kommer exempelvis arbeta med att:

Via telefon, e-post och webb erbjuda support till Peabkoncernens kunder, leverantörer och medarbetare inom kund- och leverantörsreskontraGe information och vägledning i diverse fakturafrågorBidra i arbetet med att utveckla självhjälps-guiderAktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystemVara delaktig i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processerAktivt arbeta för nå dina egna och avdelningens mål

Din bakgrund

Vi ser att du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomiområdet samt kunskaper om kund- och leverantörsreskontra. Du har med fördel arbetat i olika ekonomisystem och är intresserad av de bakomliggande systemfrågorna och tar lätt till dig nya IT-system och program.

Du motiveras av att arbeta tillsammans med andra i en grupp. Du sprider positiv energi och kunskap vidare i teamet, och arbetar för att ni tillsammans ska nå era gemensamma mål. Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är initiativrik och tar ansvar för att arbetsuppgifterna utförs. Du arbetar effektivt och trivs med att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du med lätthet hanterar stressiga situationer. Du tycker om att hjälpa andra och har en god pedagogisk förmåga och kan kommunicera väl både i tal och skrift. Önskvärt är också god förståelse av norska. I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support AB och du bemöter alltid kunder på ett professionellt sätt.

Om Peab

I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Konsultchef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 12 november 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024