Supportingenjör till John Crane Sverige AB

Supportingenjör till John Crane Sverige AB

Arbetsbeskrivning

Har du stort tekniskt intresse som du gärna kombinerar med kundkontakt? Är du intresserad av att jobba med teknik i framkant i nära samarbete med våra kunder inom processindustrin? Då har vi tjänsten för dig!

Om tjänsten

I rollen som supportingenjör kommer du att leverera effektiv teknisk support till vår försäljningsavdelning och hjälpa våra kunder till bästa möjliga tekniska och kommersiella lösning för just deras behov. Ärenden som du hanterar kan vara olika tekniska frågor relaterade till våra produkter, ta fram offerter och teknisk dokumentation och följa upp projekt. En del av tjänsten är också att följa med våra säljare och servicetekniker ute på plats hos kunderna. Våra kunder är processindustrier inom olja & gas, papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och energiföretag, gruvor och allmän industri.

Om dig

Vi söker dig som har ett stort allmänt teknikintresse och vill jobba med världsledande produkter och hjälpa våra kunder att hitta optimala lösningar för just deras applikationer. Eftersom tjänsten innebär att ge snabb och högkvalitativ service i kombination med teknisk dokumentation behöver du vara serviceorienterad och drivande samtidigt som du är noggrann och ordningsam.

Vi ser gärna att du är utbildad högskoleingenjör alternativt civilingenjör inom maskinteknik, kemiteknik eller annan teknisk utbildning. Kanske du idag arbetar som t ex maskiningenjör eller processingenjör och/eller har en materialbakgrund. Alternativt har du jobbat inom eller mot processindustrin med roterande utrustning som pumpar, kopplingar, omrörare och kompressorer.

Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och i skrift, och att du har gedigen datorvana. Du behöver behärska MS Office-paketet väl och om du har erfarenhet av SAP eller annat affärssystem är det meriterande. Du behöver också ha förmåga att kunna läsa tekniska ritningar i 2D och 3D, datablad och tekniska instruktioner.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder dig ett varierat arbete på en arbetsplats där vi trivs gott tillsammans och där alla jobbar för samma sak, en nöjd kund. Som supportingenjör har du nära kontakt med våra kunder som finns över hela Sverige och du bygger även ett stort nätverk inom John Crane globalt för att vi tillsammans ska kunna hjälpa kunderna på bästa sätt. Vi är 10 personer som sitter i öppna och ljusa lokaler i Västra Frölunda. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.

Är du intresserad?

I denna rekrytering arbetar John Crane med Badenoch + Clark. Registrera din ansökan här nedan, dock senast den 12 december. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökan via mail. Komplettera gärna ditt CV med ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Supportingenjör på John Crane Sverige AB. Har du frågor gällande tjänsten och processen kontakta gärna rekryteringskonsult Sarah Wallentin på Badenoch + Clark på 0736 - 84 72 03. Varmt välkommen med din ansökan!

Om John Crane Sverige AB

John Crane designar, tillverkar och utför service på mekaniska tätningar, axelkopplingar, filtersystem och tillhörande produkter till processindustrier inom olja & gas, papper & massa, kemisk industri, läkemedelsindustri och till energiföretag, gruvor och allmän industri. John Crane Sverige har sitt huvudsäte i Göteborg. Vid huvudkontoret finns försäljningsavdelning, teknisk supportavdelning, orderhantering, service, utbildnings- och renoveringsverksamhet samt lager. Läs mer på www.johncrane.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2021
  • Ansök senast: 12 december 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024