OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NEAT Electronics AB är en av de ledande tillverkarna av trygghetstelefoner i Europa. De flesta av Neats produkter utvecklas i Sverige och målet är att kunna erbjuda marknaden tillförlitliga produkter som ger användaren maximal känsla av komfort och trygghet. Just nu söker vi ytterligare medarbetare till vår Support
Om tjänsten
Vill du börja jobba med ett härligt gäng som hanterar alla typer av supportärenden? Alltifrån support av mer teknisk karaktär såväl som enklare användarsupport. Dialogen sker tillsammans med våra etablerade partners eller i direkt kontakt med kunden. Vi vill att du ska ha ett enormt driv och brinna du för att hjälpa kunden att använda sitt larm samt att på ett proaktivt sätt informera kunderna om hur hen ska hanteras detta på bästa sätt?
Du deltar i den dagliga operativa supportverksamheten; tar emot frågor och felrapporter, koordinerar rutiner för hjälp och felavhjälpning, sprider information om status och säkerställer att lösningen accepteras av kunden. Du följer upp ärenden som skickats vidare till våra partners och interna avdelningar. Rapportering av fel och förbättringsförslag från kunder är en del av dina arbetsuppgifter. Att kunna representera teknisk support internt såväl som externt är mycket viktigt för vårt företag.
Andra arbetsuppgifter är:
* Kontinuerligt arbeta med att utveckla och förbättra interna rutiner och hålla vår informationsdatabas uppdaterad.
* Delta i planering inför arbeten som medför systemstörningar och skicka information till berörda kunder
* Kontinuerligt dela teknisk kompetens med övriga medlemmar av supportgruppen.
* Föreslå och införa förbättringar av verktyg och processer för att förbättra vår tekniska support.
Vad letar vi efter hos dig?
Vi söker dig som har minimum 3-årig högskola eller motsvarande utbildning inom adekvat område: telekom, IP, radio, nätverksteknik. Det är meriterande om du har jobbat med trygghetslarm eller mobila larm i ditt tidigare jobb.
Erfarenhet från tekniska lösningar inom särskilt- eller ordinärt boende är såklart en fördel. Du har servicekänslan i ditt DNA och tycker om att hantera mycket människor i ditt arbete. Du är flytande på både svenska och engelska i tal och skrift då ditt dagliga arbete består av nära dialog med andra avdelningar är det viktigt att du utrycker dig väl i både tal och skrift. Du behärskar arbete med PC, MS Officepaketet och ärendehanterings-system. Det värdesätts om du har en pedagogisk förmåga att hjälpa och utbilda kunden. Du ska ha vana och kunnande av teknisk felsökning och problemlösning. Vi söker dig som är en lagspelare med ett stort personligt engagemang. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och att den sökande passar in i vår befintliga supportgrupp.
Våra produkter kommunicerar med följande tekniker: IP, Wifi, GSM, 4G, USB och Bluetooth. Det är meriterande om du har erfarenhet från någon eller flera av dessa tekniker. Erfarenhet inom maskin-maskin (M2M).
Du är van att lyssna på kund och förstå vad hen vill ha, samt har en förmåga att sätta dig in i kundens produktupplevelse och kunna förutse vad som är viktigt för att möta det efterfrågade behovet hos kunden.
Vad kan Neat erbjuda dig?
Hos oss kommer du vara del av en platt och familjär organisation som består av 30 medarbetare i Löddeköpinge. Vi ser oss själva som det lilla bolaget i en stor koncern som arbetar i en internationell miljö. Du kommer in i ett intressant skede där du får möjlighet att påverka din vardag. Vi erbjuder generös friskvård, förmånligt pensionsavtal och möjlighet till flexibla arbetstider.
I denna rekrytering arbetar vi med Experis, en del av Manpowergroup. Om du har frågor angående tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Luka Jovovic +46722058887 eller Carina Berg +46703770747
Intervjuer och urval sker löpande, tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 19/10 2021.
Varmt välkommen med din ansökan