Supportkonsult

Supportkonsult

Arbetsbeskrivning

Hoist Group levererar teknologiska lösningar till hotell, som gör det möjligt för dem att skapa sammanhängande digitala resor för gästerna. Hoist Group optimerar gästlösningarna genom att korrelera och analysera data som kommer från deras innovativa bokningssystem, IP-nätverk, internettjänster och TV-innehåll samt från många andra digitala beröringspunkter. Hoist Group har sitt huvudkontor i Stockholm och 20 kontor i EMEA-regionen, som med nästan 500 engagerade medarbetare betjänar över 8000 unika hotell.

Om rollen

Som supportkonsult arbetar du både med implementering, utbildning och driftsättning av nya kunder samt support av befintliga kunder. I arbetet ingår även att vara behjälplig vår säljavdelning med presales-uppdrag. Arbetsuppgifterna gäller främst våra mjukvaruprodukter som till största del består av vårt hotellbokningssystem HotSoft och vårt backoffice system Serviator.

Vi arbetar i projektform och du kommer att ha ett nära samarbete med kunden från första planeringen till att systemet är satt i drift. Supportarbete ingår även i denna tjänst där du jobbar med felsökning av ärenden via vårt ärendehanteringssystem. Då rollen innebär kundkontakt så är införsäljning av tjänster, arbetssätt och utbildning en del av arbetet. Beredskap enligt schema ingår i tjänsten.

Vi söker dig som

• Har flera års erfarenhet av bokningssystem för hotell.
• Vana inom IT applikationssupport.
• Bekväm med att hålla utbildningar internt och externt.
• Har god förståelse för ekonomi och redovisning.
• Har B-körkort.
• Talar flytande svenska och engelska och utrycka sig väl i tal och skrift.
• Möjlighet att ha resdagar med övernattning.

Meriterande kvalifikationer

• Har/arbetar inom hotell- och/eller utbildningsbranschen.
• Erfarenhet/kunskap inom HotSoft.
• Erfarenhet inom IT applikationsdrift.
• Är allmänt tekniskt intresserad, har nätverkskunskaper samt grundläggande kunskaper i Windows.

Som person

är du serviceinriktad, ansvarstagande, flexibel och kommunikativ. Du är lösningsorienterad och ser möjligheter i stället för problem och du finner glädje i att överträffa kundernas förväntningar. Vidare är du pedagogisk och duktig på att anpassa utbildning efter individ och/eller grupp. Du är organiserad i ditt arbetssätt då arbetet kräver att du kan hantera många pågående projekt/supportärenden samtidigt. För att trivas hos oss är det viktigt att du har en positiv grundsyn och är trygg i dig själv. Du skall ha lätt för att lära dig nya saker och ha ett eget driv i att utveckla dig själv.

Vår framgång börjar med dig

Våra anställda är nyckeln till vår framgång. Vi består av 500 dedikerade kollegor i över 18 länder som arbetar tillsammans för att ge service till tusentals hotell på bästa möjliga sätt. Med en god förståelse för hotellbranschen, med vår professionalism och vårt engagemang hjälper vi våra kunder att leverera den bästa möjliga gästupplevelsen.

Hoist Group erbjuder ständigt interna utbildningar för att eftersträva hög utbildningsnivå för personalen. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvård.

Övrig information

Start: Omgående, enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid. Resor ingår i arbetet.

Placering: Stockholm (Solna), ev. annan ort efter överenskommelse.

Kontakt: Sofia Hellström (HR) sofia.hellstrom@hoistgroup.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hoist Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 24 juli 2021

Besöksadress

Box 6074
None

Postadress

Box 6074
Stockholm, 17106

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024