SUPPORTKONSULT AFFÄRSSYSTEM - GARP

Arbetsbeskrivning

Jeeves Information Systems AB (Jeeves) utvecklar affärssystem för små och medelstora företag. Varje dag använder drygt 4 000 företag i över 40 länder något av Jeeves affärssystem: JeevesERP eller Garp. Samtliga produkter erbjuder bred funktionalitet till en av marknadens lägsta ägandekostnader. Jeeves är idag ca 140 anställda. För mer information, se www.jeeveserp.com.

Tjänsten som Supportkonsult ingår i Jeeves Affärsområde Support & IT som ansvarar för support till våra kunder och partners som använder JeevesERP eller Garp liksom sköter den interna IT driften. Till Supports uppdrag hör även att ta fram utbildningsmaterial och andra kundvårdande arbetsuppgifter.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Supportkonsult arbetar du med support främst av affärssystemet Garp. Du tar emot supportärenden firstline via mail och telefon. Du kommer att bli produktexpert på Garp och att bidra till utvecklandet av våra partners och kunders Garpkunskaper är en central del av arbetsuppgifterna. Som supportkonsult är du även en betydelsefull länk mellan våra kunder och partners och våra produktutvecklare.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna i tjänsten innebär att:
- ge support och stöd till kunder/partners inom affärssystemet Garp
- delta i testning av produkten

Du ingår i ett starkt supportteam där du får möjlighet att arbeta brett med varierande arbetsuppgifter. Rapportering görs direkt till Garp Team lead.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som gillar att ge service och som har tidigare erfarenhet av arbete med support och kundkontakt. För att klara av arbetsuppgifterna på ett professionellt sätt söker vi dig som är initiativrik och driven. Du har lätt för teknisk problemlösning, trivs med att hjälpa andra och ser det som självklart att bidra med en hög servicenivå såväl externt som internt. Viktigast av allt är att du har ett positivt och prestigelöst sätt samt trivs med att ständigt lära dig nya saker.

Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial IT-utbildning så som systemvetare eller motsvarande. Eftersom våra partners, kunder och medarbetare finns såväl i Sverige som i övriga Europa så är det viktigt att du är bekväm med engelska som arbetsspråk.

Det är meriterande om du har vana att arbeta med Garp eller annat affärssystem i någon form. Vidare är det även meriterande om du har erfarenhet av mjukvarutestning.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Som medarbetare i vårt supportteam är du en viktig del av Jeeves ansikte utåt och du kommer att få ta stort eget ansvar i dialog med kunder och partners. Vi erbjuder en tjänst som innebär stor variation och för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas och växa inom koncernen.

Du kommer att arbeta i en internationell koncern med ett starkt varumärke. Du får möjlighet att arbeta med engagerade och kompetenta medarbetare i ett starkt team. Kulturen på Jeeves präglas av våra värderingar som är passionate, challenging, different och enthusiastic. Utmärkande för Jeeves är även en stark entreprenörsanda och medarbetare som brinner för att ständigt förbättra våra produkter och vårt erbjudande.

Tjänsten är ett vikariat på heltid t.o.m. augusti 2015, med möjlighet till förlängning. Tillsättning omgående med placering i Borås.

Kontaktpersoner på detta företaget

Max Gabrielsson
0704 80 18 74
Marina Åkerman

Angelica Louropoulos
070-480 18 68
Nathalie Bishop
+46765200127
Ann Fredriksson
08-58709900
Hanna Olin
0709839611

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsbron 1/Klarabergsviadukten 70
Stockholm

Postadress

Box 1042
STOCKHOLM, 10138

Liknande jobb


Software Support

Software Support

6 november 2024

Relationsskapande it-tekniker

6 november 2024

6 november 2024