Supportkonsulter till HRM Software i Växjö

Supportkonsulter till HRM Software i Växjö

Arbetsbeskrivning

Till vårt trevliga kundföretag HRM Software AB i Växjö söker vi två serviceinriktade och tekniskt bevandrade Supportkonsulter!

På HRM får du möjlighet att arbeta i ett ungt, expansivt bolag med stor utveckling och förändringsvilja. Här får du chansen att arbeta med kunder i olika storlek och branscher. Nu behöver HRM:s team på Customer Care förstärkas med ytterligare två stjärnor, vill du bli en del av vårt team? 

HRM:s värdegrunder är: Våga det oväntade - Agera för laget - Visa passion. Är det något som du kan identifiera dig med kommer du också att trivas på HRM. Våra värdegrunder ger dig möjlighet att vara med och påverka din egen vardag, något vi på HRM tycker är en viktig del i ditt engagemang här hos oss.

Du ingår i ett team på ca. 10-12 personer där alla värnar om det goda samarbetet och att tillsammans driva kompetensutveckling framåt. Vi sitter i härligt moderna och charmiga lokaler på Söder och har alla kompetenser under samma tak, en fantastisk möjlighet för både oss som medarbetare och våra kunder. Vi har korta beslutprocesser och värnar om vår trevliga och positiva arbetsmiljö!

I rollen som Supportkonsult har du en varierande vardag med ansvar för:
  Teknisk support inom HRM:s HR-och lönesystem för stora organisationer
Att tillsammans med dina kollegor ha förvaltningsansvar för olika kunder
Att hantera komplexa ärenden via ärendesystem, telefon och mail
Att ge support och stöd till kundens systemförvaltare
Att arbeta med problemlösningar i systemet, lösa olika tekniska frågeställningar och ta hand om felrapporteringar

Du arbetar i team där ni tillsammans verkar inom olika kompetensområden och kan dela erfarenheter med varandra. När kunderna övergår från projekt till förvaltning, ingår du i kundteam där ni tillsammans jobbar med relationsbyggande, såväl via fysiska som digitala besök hos kunden. Något som vi tror och hoppas ligger dig lite extra varmt om hjärtat och som motiverar dig i din vardag!

Din profil
Du som söker denna utmaning är troligen utbildad inom HR, lön, ekonomi eller IT/Systemteknik alternativt har motsvarande praktisk erfarenhet inom relevant område. Du är van att arbeta verksamhetsnära med förmågan att kunna sätta dig in i och lösa komplexa systemfrågor. Erfarenhet inom lön eller HR från kommunal verksamhet är meriterande, kunskaper i SQL är ett stort plus.   

Som person har du god affärsförståelse och är mån om att göra det lilla extra för kunden. Du är servicemind och trygg i samtal med kund samt trivs du med att göra fysiska kundbesök och deltaga i kundaktiviteter. Vidare är du van att arbeta i team
och har förmågan att kunna bygga och förvalta goda relationer med såväl kunder som kollegor och partners. 

För att lyckas i rollen bör du även vara lösningsorienterad, entusiastisk och ha ett brinnande intresse för förbättringsarbete och kontinuerligt sträva efter att utveckla både dig själv, gruppen och verksamheten. Har du erfarenhet av löneprocesser eller andra relevanta spetskompetenser, kan det vara meriterande.  

Självklart talar och skriver du flytande svenska och har förmågan att snabbt ta till dig ny teknik och övriga nyheter inom ditt kompetensområde! 

Med nyfikenhet, drivkraft och högt service- och kvalitetstänk, kan HRM och rollen som Supportkonsult vara som klippt och skuren för dig.  Som ny hos oss får du en gedigen introduktion över hela verksamheten samt tillgång till en egen mentor, allt för att du över tid ska trivas, utvecklas och må bra hos oss!  

Tjänsten är en tillsvidareanställning med direktanställning hos HRM Software AB i Växjö!

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Du ansöker direkt på www.eterni.se

Uppstart: Enligt överenskommelse.
Ort/Placering: Växjö.
Omfattning: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Ansökan: Senast 5/2.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Software AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 januari 2023
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024