Supportkoordinator

Supportkoordinator

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Medexa är det personliga, snabbfotade företaget med fokus på centralövervakning och produkter inom kvinno- och förlossningsvård. Med deras egen CE-märkta mjukvaruprodukt Milou bidrar de till en trygg och säker vård. Medexa är verksamma inom Norden och Tyskland med huvudkontoret placerat i Malmö. Sedan 2013 ingår Medexa i den börsnoterade internationella industrikoncernen Indutrade.
För mer information om Medexa besök: https://www.medexa.se/en/home/
Om tjänsten
Som supportkoordinator på Medexa tillhör du ett mindre team bestående av utvecklare och testare. Du fungerar som processansvarig över supporten där din primära roll är att ge Medexas kunder support gällande tekniska frågor relaterat till såväl mjukvara som hårdvara. Du fungerar som ansiktet utåt för Medexa och deltar i kundmöten tillsammans med teamet. På daglig basis kommer du arbeta med att ta emot och hantera ärenden i Zendesk som rör kundernas frågor gällande handhavande av systemet. Du har ett nära samarbeta med dina kollegor och när kundernas ärenden kräver mer teknisk handpåläggning flaggar du dessa vidare till 2nd line/utvecklarna. Mer konkret innebär tjänsten att du kommer komma i kontakt med:
– Felsökning för Milou och Milouboxar
– Hantering av kunders beställningar/ändringar i programvara, licenser och konfigurationer
– Ärendehantering vid frågor gällande IT-frågor utanför Medexas system (servrar, nätverk, IT infrastruktur etc.)
– Stötta utvecklarna i bugghantering och kodgranskning
– Skapa, läsa, testa och korrigera SQL-skript mot databaser på kundernas begäran
– Vägleda kunder i hur man flyttar databaser, ändrar användarbehörigheter etc.
– Administration av kundportaler i SharePoint
Om dig
Vi söker dig som är tekniskt kunnig och som trivs med kundkontakt. Du har en eftergymnasial teknisk utbildning där du kommit i kontakt med programmering i exempelvis C#, är hobbyutvecklare på din fritid eller har kommit i kontakt med det under din karriär. Utöver detta krävs:
– Ett par års erfarenhet av service, gärna inom kundsupport/IT-support
– Programmeringskunskaper, C# är meriterande
– Kunskaper om databaser, servrar, nätverk och IT-infrastruktur
– Kunskaper i SQL är meriterande
– Flytande i svenska och engelska är ett krav, övriga nordiska språk är meriterande
Då du kommer att ha kontakt med Medexas kunder krävs det att du har god kommunikativ förmåga och att du kan anpassa dig till kundernas tekniska nivå. Ditt arbete genomsyras av en hög grad av engagemang, struktur och en vilja att alltid leverera högkvalitativ service även under stressiga förhållanden. Du är självgående i ditt arbete och tar ett stort ägandeskap och ansvar över att ditt arbete genomförs på bästa sätt. Även om du ibland behöver flagga vidare ärenden till 2nd line/utvecklarna så ser du till att det genomförs på bästa sätt utifrån givna tidsramar.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: mån-fre 8-16.30
Plats: Malmö, Limhamn
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT-support, kundsupport, mjukvara, hårdvara, C#, SQL, databasadminsistration, konfigurationer, nätverk, servrar, IT-infrastruktur, medicinteknik, Medexa, EMPLOID, rekrytering, Malmö, Lund, Helsingborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EMPLOID
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Postadress

Jungmansgatan 12
MALMÖ, 21111

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024