OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om kunden
Vår kund levererar tekniska lösningar och system till kunder på regional och nationell nivå. Supportteamet består idag av fyra personer och deras åtagande växer hela tiden och vill därför växa med ännu en medarbetare.
Om tjänsten
Som medarbetare i supporten kommer du tillsammans med dina kollegor avhjälpa interna och externa kunder att lösa uppkomna problem. Det finns stor variation i typ av inkommande ärenden exempelvis affärskritiska systemproblem som kan påverka kunden ekonomiskt till att sätta upp en ny användare i windowsmiljö.
Vår kund har kategoriserat sina ärenden i 1st- 2nd- och 3rd-line där du kommer att ansvara för att lösa ärenden inom 1st och 2nd. I de fall du och dina kollegor ej kan lösa ärendet skickas detta vidare till utvecklingsavdelningen.
Rollen innebär en hel del detektivarbete i MS SQL. Du kommer att felsöka databaser, finna felet samt kunna göra den ändring som krävs i databasen för avhjälpa din kund.
Till vardags kommer du att arbeta i ärendehanteringssystemet Jira service desk.
Din kompetens
Vi söker dig som har en bred IT-kunskap och som vågar felsöka i produktionskritiska IT-miljöer. Har du som söker arbetat med att skriva SQL-satser, arbetat med connecting cloud, exempelvis Azure eller Amazon, ses detta som meriterande.
Som person är du serviceminded och älskar att djupdyka i för dig nya tekniska problem och gläds av att lösa dessa.
Övrigt
Lön: Fast månadslön
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: Q2
Placeringsort: Karlstad
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag!
Om oss
Vår främsta uppgift är att ge företag kraft att växa med rätt människor. Samtidigt ger vi jobbmöjligheter till människor genom hela arbetslivet.
Dagens nyexaminerade talang - morgondagens specialist eller ledare. Oavsett var du befinner dig i din karriär så är vi en partner för dig - idag och imorgon.