OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du tekniskt lagd, har ett stort intresse för IT och har erfarenhet av teknisk support/helpdesk/kundtjänst? Se då hit! Vi söker nu för kunds räkning en driven och lösningsorienterad servicedeskmedarbetare.
OM TJÄNSTEN:
Du kommer i denna rollen bli en del av ett innovativt bolag som är på en spännande digitaliseringsresa. Här får du chansen att hjälpa kollegor med bästa möjliga support. Komplexiteten varierar fall till fall och ingen dag är den andra lik. Här finns all möjlighet att växa internt och desto bekvämare du blir i rollen, desto mer ansvar kommer du få.
I denna roll är din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du supporterar och stöttar användarna med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center.
Här kommer lite konkreta exempel på arbetsuppgifter:
Felsökning och installation, främst i Windows miljö.
Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara.
Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem.
Hantera konton, lösenord osv. i Active Directory.
VI SÖKER DIG SOM:
Har goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT.
Erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller kundtjänst.
Är obehindrad i både svenska och engelska, i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Active Directory, Powershell och har ett intresse för Problem Management eller inom IP-telefoni (Cisco).
Vidare kommer stort vikt läggas vid personlig lämplighet. För att du skall passa i rollen som servicedeskmedarbetare krävs det att du som person är konsultmässig, driven och engagerad. Du är nyfiken och öppen som person och ser värdet i att arbeta i team där alla arbetar för att nå bolagets gemensamma mål. Du är pedagogisk och hjälpsam och ser det som en självklarhet att anpassa retoriken efter personen du pratar med. Du vill vara med och bidra, komma med nya idéer och ständigt kommunicera på bästa sätt gentemot kollegor och kunder.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd hos oss på Friday med möjlighet till överrekrytering.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid, långsiktigt
Start: Snarast
Placering: Göteborg
Rekryteringsansvarig: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?