OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som supporttekniker i är ett glatt och positivt gäng med stort fokus på att ge kunden bästa möjliga service? Nu söker vi en supportmedarbetare som får möjligheten att bli en del av supportteamet på Nordic Choice Hotels. Här jobbar du i ett team som består av entusiams och laganda.
Dina arbetuppgifter
SOS Service & Support ingår i avdelningen Technology inom Nordic Choice Hotels (NCH). De levererar support till alla deras hotell i Scandinavien och huvudkontoren i Oslo och Stockholm. Nordic Choice är idag ca 16.000 medarbetare och har närmare 195 hotell och fler är på väg att öppnas.
SOS Service & Support är SPOC – Single Point of Contact - och skall vara den naturliga och centrala platsen för service- och supportfrågor för alla NCH anställda. Det vill säga en väg in mot support och service för ärendehantering och förfrågningar. SOS Service & Support är involverade i alla faser vid införande, utveckling och förvaltning av NCH’s IT system. De är idag 12 st i supportteamet som sitter på huvudkontoret i Stockholm
Systemen och tjänsternas kvalitet är enormt viktig för alla interna användare och kunder. Det ställs därmed höga krav på dess tillgänglighet, prestanda, kvalitet och support av desamma. Ambition på SOS Service & Support är att lösa så många ärenden som möjligt i första kontakten innan ärendet går vidare i lösningsledet. Nordic Choice Hotels söker nu dig som har god teknisk kompetens och vi ser gärna att du har en längre bakgrund inom hotellverksamheten inom NCH. Du sätter alltid sätter kunden i fokus, du är snabblärd och kan enkelt sätta dig in i hur man använder nya system och verktyg. Det är viktigt att du lätt kan sätta dig in i och har förståelse för kundens behov och är initiativrik och drivande för att säkerställa att en lösning på kundens ärende kommer fram snarast.
Arbetsuppgifter:
• Koordinera och kommunicera lösningar som tas fram i samarbete med våra system- och tekniskt ansvariga både internt och från leverantörer
• Bidra till kunskapsuppbyggnad inom gruppen och redundant arbete
• Kontinuerligt bidra till att förbättra det dagliga arbetet och det långsiktiga och därinom ta ansvar för den egna utvecklingen och förkovra sig i arbetet
• Ge användaren användarhandledning
Din profil
Vi söker dig som ser lösningar före problem och är självgående och en sann teamplayer - ”laget före jaget”. Du har starkt kundfokus och är serviceorienterad ända ut i fingerspetsarna. Då arbetet stundtals kan vara präglat av högt tempo och vara väldigt krävande är det även viktigt att du trivs i ett högt tempo och kan hantera stress vid dessa toppar på ett bra sätt. Har du arbetat eller arbetar inom någon av våra hotellkedjor och är bevandrad i dess system är det mycket meriterande, men inte ett krav. Har du även erfarenhet att arbeta processorienterat (tex ITIL) ser vi det också som ett plus. Meriterande med erfarenhet av Citrix, Active Directory och Google Suite (NCH kör Google som mailklient och för Office) Som person är du positiv, initiativrik och har en stark önskan om att ingå i ett team, men även leverera mot individuellt satta mål.
Kvalifikationer:
• God generell teknisk förståelse och kunnande
• 1-2 års erfarenhet av service och av teknisk support
• Analytisk, strukturerad och lösningsorienterad
• Van att arbeta strukturerat i ärendesystem
• Citrix, Google Suite, AD
• Goda kunskaper i tal och skrift
• Svenska och/eller Norska samt Engelska
Vi erbjuder
Nordic Choice Hotels erbjuder:
• Ett spännande och varierande arbete med ett fantastiskt bra team inom Nordens mest spännande och växande hotellkoncern.
• En arbetsplats som förvaltar en bred teknisk plattform där du kan lära dig mycket
• Stora möjligheter för utveckling
• En inspirerande arbetsplats med ”högt till tak" där trivsel är fokus
• En spännande framtid
Har du några funderingar kring tjänsten?
Kontakta då vår Konsultchef
Linda Olin linda.olin@totalresurs.se
Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 70 medarbetare, varav 45 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa helhetsleverantören av IT.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Olin Hall
Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall
Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson
Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström
Marie Jensen