OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill bli en Vi söker dig som vill bli vår nya applikationsspecialist på supporten i Göteborg!
CGI leder digitaliseringen av Sverige och är världsledande på att omvandla innovation, information och teknologi till framgång för våra kunder. Vi är ett globalt företag med lokal närvaro, finns i 40 länder med 77 000 medarbetare varav närmare 5000 i Sverige och på 30 orter. Kombinationen av global och lokala närvaro ger nöjda kunder men öppnar också upp för många och flexibla utvecklingsvägar för våra anställda.
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår målsättning är att dessa system ska vara ett enkla att jobba i, för att på så sätt spara tid och resurser för våra kunder. Tack vare vår starka position inom både offentlig och privat verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.
En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Raindance - Ett komplett affärssystem inom ekonomi och inköp som använder sig av den senaste tekniken och som utvecklas här hos oss på CGI. Inom Raindance organisation är vi ca 125 anställda i Sverige och ca 200 anställda globalt. Genom våra AI-lösningar för tex mer automatiserade inköp höjer vi kvalitet och effektivitet i våra kunders inköpsprocesser och genom att styra inköp mot miljömärkta varor bidrar vi till mindre miljöpåverkan för våra kunder.
Brinner du för problemlösning och gillar att ha varierande arbetsuppgifter i din vardag? Vi söker nya kollegor till två av våra supportteam inom reskontra respektive E-handel. Har du en bakgrund inom reskontra och ekonomi eller inom E-handel och dessutom gillar tekniska utmaningar så har vi rätt tjänst för dig!
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team som hjälps åt för att hitta lösningar åt våra kunder. På vårt Göteborgskontor jobbar support och utveckling tätt ihop och har även nära samarbete med våra konsulter.
Jag som är ledare för denna grupp heter Elizabeta Veličković. Jag har jobbat på CGI under sju år och har även arbetat i supporten för ekonomi och reskontra. Det som driver mig i mitt arbete är att jobba nära mina medarbetare och skapa rätt förutsättningar för utveckling och trivsel på jobbet. Kan vi i teamen dessutom skratta ihop jobbar vi ännu bättre.
Dina framtida arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med avancerad 2nd line support i affärssystemet Raindance. Du hanterar ärenden av komplex karaktär som slussas vidare till dig. Du ingår i en arbetsgrupp om totalt cirka 25 supportmedarbetare uppdelade i fyra team; reskontra, e-handel, beslutsstöd och teknik. Det är en grupp med fokus på att ge god service och med stort intresse för att identifiera orsaken till och finna lösningen på pågående kundärenden. Som nyanställd får du en introduktion där du går bredvid en kollega som har samma roll som du.
På Raindance tillhör du en grupp med bra gemenskap och olika erfarenheter och kompetenser.
Hos oss jobbar folk i hela yrkesverksamma åldersspannet och vi har en blandning av män och kvinnor. Vi har ett stort fokus på samarbete, inte bara inom teamet utan även mellan team, där vi alltid prioriterar att hjälpa varandra vid behov och ser till produktens bästa.
Kvalifikationer för att bli framgångsrik denna roll
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra samt ekonomi alternativt har erfarenhet inom E-handel. Du gillar att analysera problem, hitta lösningar och du har ett ekonomiskt och/eller tekniskt intresse. När du får arbeta i team trivs du som bäst!
Som person gillar du när det är ett högt tempo, att ta ansvar och har intresse för att ge god service till kunder. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och tydligt. Tydligheten speglar sig även i din kommunikation där du har lätt att få andra att förstå i såväl tal som skrift. Vi ställer höga krav på god samarbetsförmåga och att ha balans mellan att våga ta plats samtidigt som du är lyhörd.
För reskontrasupport har du erfarenhet inom:
• Kund och/eller Leverantörsreskontra
• Kontoavstämningar
• Löpande bokföring
Och du tilltalas av följande:
• Samarbete
• Problemlösning
• Kommunikation
För E-handelsupport har du erfarenhet inom:
• E-handel och/eller ekonomi
• Orderflöde
Och du tilltalas av följande:
• Samarbete
• Problemlösning
• Kommunikation
För mer information, vänligen kontakta: Supportchef Elizabeta Veličković, 031-762 71 21
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är: 2022-12-31