OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MTM:s vision är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån vars och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Vill du vara en del av vårt viktiga, demokratiska uppdrag?
Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling och förändring och att du har ett flexibelt förhållningssätt.
Om befattningen
Svarstjänsten är en av myndighetens supporttjänster. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att ge service till läsarna kring myndighetens produkter och tjänster. Målet är att assistera läsarna och att lösa så många av deras frågor och problem som möjligt. När det inte är möjligt eskaleras ärendena till interna resurser.
I rollen som supportmedarbetare är ditt huvudsakliga ansvarsområde support till myndighetens läsare via mail och telefon. Mer specifikt handlar det om att fungera som tekniskt stöd till våra läsare samt myndighetetens olika 1st line-funktioner. Du kommer arbeta med att lösa eskalerade ärenden samt fungera som länk till interna specialister och i vissa fall till våra externa leverantörer när det gäller supportärenden. Din uppgift blir att säkerställa en grundläggande och effektiv teknisk support för främst vår tjänst Legimus samt appar, webbläsarprodukter mm. I arbetet ingår även att agera 1st line support i svarstjänsten samt ansvar för myndighetens testlabb. Målet är en effektiv support med bästa tänkbara service till läsarna. Samarbete med myndighetens övriga kundtjänster och medarbetare är en betydande del i det dagliga arbetet. En viktig del i tjänsten är att bidra till att utveckla svarstjänsten och dess rutiner.
I rollen ingår även att delta i omfattande förändringsarbete i samverkan med olika delar av myndigheten. Vidare ingår att, utifrån verksamhetens behov, arbeta med andra vid myndigheten förekommande arbetsuppgifter.
Om dig
Vi söker dig som har
• minst ha gymnasieutbildning
• erfarenhet av arbete med svarstjänst via telefon och mail
• minst ett års tidigare erfarenhet av arbete i 1stline eller 2ndline support
• erfarenhet av olika tekniska felsökningar och vana vid att jobba i ärendehanteringssystem
• den tekniska utbildningen och kompetensen som krävs för att kunna analysera supportärenden
Det är meriterande om du har
• kompetens inom följande: webbläsare, appar, operativsystem, IOS/Android
• erfarenhet av MTM:s målgrupper, samt våra produkter och tjänster
För att lyckas i rollen har du vilja och intresse av att hjälpa andra och du är pedagogisk och ger ett gott bemötande. Du är självgående och har förmåga att strukturera ditt arbete. Som person ska du vara initiativtagande, lösningsfokuserad och nå resultat. Vidare har du helhetssyn, har lätt för att samarbeta med andra och se möjligheter i förändringar. Vi ställer krav på en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättning av befattningen.
Om arbetsgivaren
MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera arbete och privatliv.
Den aktuella tjänsten är placerad vid kontoret i Malmö.
Om anställningen
Anställningen är på visstid och löper från årsskiftet till mitten av september 2021. MTM tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktpersoner
Rekryterande chef, Cecilia Broberg, 073-765 47 04, cecilia.broberg@mtm.se (för frågor om tjänsten)
HR-generalist, Cecilia Nilsson, 08-580 027 01, cecilia.nilsson@mtm.se (för frågor om rekryteringsprocessen)
Facklig representanter;
Hillevi Andreasson, SACO, 040-653 27 11, hillevi.andreasson@mtm.se
Andreas Lindén, ST, 08-790 51 04, andreas.linden@st.org
Ansökan
Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2020-11-20. Ange diarienummer MTM 2020/549 din ansökan.
Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet.
Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Helena Kettner Rudberg
08-580 02 774
Bibliotekarie Helena Lingmert
08-580 02 743
Chef Marknad och kommunikation Camilla Batal
0733-849 288
Chef Marknad och kommunikation Camilla Batal
0733-849 288
IT-chef Nader Svärd
076-540 27 75
Produktionschef Richard Stones
08-580 02 778
IT-chef Nader Svärd
08-580 02 733
Saco-S Christina Tånnander
08-580 02 782