Supportmedarbetare med tekniskt intresse till Motorit!

Supportmedarbetare med tekniskt intresse till Motorit!

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu dig som vill jobba med både 1st och 2nd line Support på en av Europas största bilåterförsäljare med en ledande position inom både service och försäljning av nya och begagnade person-, transport och lastbilar samt tilläggstjänster som - finansiering och försäkring.

OM TJÄNSTEN:

Motorit AB, Bilias IT-bolag, söker nu efter en ny kollega till deras ServiceDesk i Göteborg. Rollen handlar om att ge support till de anställda inom Bilia-koncernen samt till cirkaa 1000 externa kunder. Rollen innefattar både 1st och 2nd line support och du kommer få möjlighet till att läras upp på ett strukturerat och tydligt sätt för att kunna axla rollen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att supportera de interna och externa användarna både via ärendehanteringssystem och telefon. Du får ett varierat arbete där du får chansen att lära dig mycket nya system och applikationer. Motorit har för de flesta användarna en ny Windowsbaserad miljö med Azure, o365 och Remote/RDS-app. Vid sidan om det har Motorit cirka 1000 användare i Citrix. Motorit erbjuder spännande och utmanande arbetsuppgifter, såväl självständigt som i team i ett expansivt bolag. Tjänsten är heltid med placering i Göteborg på Bilias anläggning vid Sisjön. Du kommer att handledas av medarbetare i gruppen för att så snabbt som möjligt bli bekväm i din roll. Rollen kan även innebära att driva mindre förbättringsarbeten. Du kommer omges av härliga kollegor i ett öppet kontorslandskap tillsammans med företagets övriga IT-funktioner.

VI SÖKER DIG SOM:

Är serviceminded, lösningsfokuserad och trivs att hjälpa andra. Du har en bakgrund inom support/kundtjänst och ser dig själv som lättlärd och bra på att prioritera. Du vill till en roll där du får utmanas i en utvecklande miljö.

Vi ser gärna att du har:

Erfarenhet av en Windowsbaserad miljö samt meriterande om du även arbetat i CitrixTalar och skriver obehindrat på svenska då detta språk används i din dagliga kommunikation med dina kollegor och kunder.Har tidigare erfarenhet inom support/kundtjänst.Tyska, norska eller franska är meriterande, då Motorit erbjuder support på lokalt språk från Göteborg.

Formell utbildning är inte ett krav, utan erfarenhet och ett gediget intresse inom IT och teknik är uppskattat. Som person ser vi att du tycker om att jobba kundnära och är självständig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du identifierar problematiken och förbättringsområden i dina kundärenden och de interna processerna och har en naturlig fallenhet för problemlösning.

OM KUNDFÖRETAGET

Motorit AB är ett IT- bolag inom Biliakoncernen som säljer IT-relaterade tjänster och produkter till bolag i Biliakoncernen och till externa Volvohandlare i Sverige och Norge. Vi är ca 80 personer, främst placerade i Göteborg men har även lokal närvara på varje region och land. Motorit erbjuder kompletta tjänster inom drift, support och utveckling för bilåterförsäljare. Motorit är ett helägd dotterbolag till Bilia. Totalt ansvarar Motorit för IT-support och drift på ca 160 anläggningar och för 6000 användare. Vidare har de cirka 140 anläggningar med cirka 5 000 medarbetare i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Friday och arbeta som konsult ute hos kund.

ÖVRIG INFO:

Omfattning: HeltidStart: Omgående alternativt enligt överenskommelsePlacering: GöteborgKontaktuppgifter: Rebecka Forsman

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2021
  • Ansök senast: 20 december 2021

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024