Supportmedarbetare Servicedesk

Arbetsbeskrivning

IT-Resurs AB är ett av Sveriges ledande privatägda bemanningsföretag i IT-branschen.Vi arbetar med uthyrning av IT-konsulter, rekrytering av IT-personal, förmedling av IT-specialister samt personalomställningsprojekt.Företaget omsätter ca 250 MSEK och har drygt 400 anställda medarbetare runt om i landet.IT-Resurs AB ingår i Resurs-gruppen, en av Sveriges snabbast växande bemanningskoncerner, tillsammans med Resurs Bemanning AB och Resurs Care AB.Läs mer om oss på www.itresurs.se. Vår kund, ett av Sveriges ledande IT-konsultbolag, söker förstärkning med en erfaren supporttekniker som skall arbeta i deras Servicedesk.Till att börja med kommer du att vara anställd av IT-Resurs men på sikt är det troligt att din anställning kommer att gå över till kunden.Du kommer att tillhöra en specialgrupp som tar hand om inkommande supportärenden från företag runt om i Sverige.Detta sker via telefon, mail och ett ärendehanteringssystem.Det här innebär att du kommer att ge support på en stor mängd olika IT-plattformar och behöva lära dig hur olika företags IT-miljöer ser ut.För att lyckas i denna roll måste du ha en stor vilja att hela tiden lära dig nya saker och ha ett stort tekniskt intresse.Du skall tycka om att ha kundkontakt och kunna ge ett förtroendeingivande bemötande via telefon.Vi söker dig som har arbetat med användarsupport tidigare och som har en bred teknisk kompetens.En del av arbetet kommer att ske i MVS Mainframe.Vi vill att du har kunskaper om Microsofts operativsystem, Active Directory, Citrix, kontohantering och support av skrivare.Arbetstiden mellan 06-18 och annan obekväm arbetstid kan förekomma.Arbetsplatsen är i södra Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-RESURS CNC AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 10 april 2007
  • Ansök senast: 10 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010