OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är det dig man ringer vid privata IT-Problem? Är det du som hjälper dina morföräldrar att installera deras nya dator? Just nu söker vi dig! Dig som har ett genuint intresse för teknik och som har en förmåga att förklara detta på ett pedagogiskt sätt till andra medmänniskor! Sök tjänsten och bli en del av Fujitsus 1st Line Support.
OM TJÄNSTEN
Välkommen till en av världens sju största IT-företag! Fujitsu levererar totala lösningar inom informations- och kommunikationsteknik. Tillsammans med mångfacetterade tjänster tillhandahåller deras omfattande verksamhet utveckling, tillverkning, försäljning och underhåll av banbrytande produkter av hög kvalitet och elektroniska enheter som gör dessa tjänster möjliga.
Den här rollen kommer anpassas efter din kunskapsnivå där du får ta dig an enklare ärenden från början och successivt kliva in i mer avancerade ärenden. Då du kommer vara en del av ett rutinerat team finns det ett stort kunskapsutbyte och möjlighet att få stöttning när du behöver.
Du erbjuds
* En roll där du får möjlighet att utvecklas
* Ett stort bolag med många möjligheter
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Ansvara för telefon- och mailsupport där du besvarar tekniska frågor från Fujitsus kunder
* Utföra felsökning
* Registrera och administrera ärenden i företagets affärssystem
VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning
* Har erfarenhet från en roll inom kundservice
* Har ett tekniskt intresse och viljan att lära dig mer
* Behärskar svenska samt engelska i tal och skrift då både språken används i det dagliga arbetet
Meriterande om du har:
* Erfarenhet av något remotesystem eller ärendehanteringssystem
* Förståelse för teknisk hårdvara
* Arbetat med följande system: Windows operativsystem, Office365, Office paketet, Citrix, Active Directory, Network och Exchange
Vi söker dig som är service-minded och har ett intresse för IT & teknik. Vi ser att du är självgående och sätter ett stort värde i att leverera kvalitativ support till företagets kunder. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete. Vidare är du prestigelös och du har en god kommunikativ förmåga.
Vi kommer begära utdrag ur brottsregister och UC på grund av uppdragets kundbas.
Övrig information
* Start: 14/2-2022 t.o.m inledningsvis 31/10-2022
* Omfattning: Heltid
* Arbetstid: Varierande veckoschema, skift
* Placering: Östersund
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231