OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Supportmedarbetare till IST, Admentum
Tillsammans med våra användare utvecklar vi framtidens digitala lösningar för ett bättre lärande. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolan, och tillsammans förändrar vi världen. Vi söker nu en engagerad medarbetare som kan bidra till vår verksamhet och vara en värdefull tillgång för vårt team.
Vill du också göra skillnad? Välkommen till oss!
Om IST
Med över 5 miljoner användare, 400 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara Skandinaviens ledande Ed-techföretag.
Vår mission är tydlig och ambitiös – att vi levererar digitala lösningar som sparar tid och pengar, för ett ökat lärande. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för alla de som arbetar med lärande. Våra användare – elever, föräldrar, lärare och skolledare – är vår största inspirationskälla till att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.
Admentum är en del av IST Sverige, som är ett företag inom Edtech-branschen som nu söker ett vikariat till sin support i Stockholm. Vi är ett gäng med erfarenheter från skola, programmering och näringsliv och vi brinner för att leverera ett digitalt skoladminsystem som värdesätter skolpersonals tid och varje elevs rätt att lyckas utifrån sina förutsättningar. Förutom det skoladministrativa systemet, som vi levererar till grundskolor och gymnasieskolor, har vi även en elevhälsoprodukt som digitaliserar elevhälsoteamets arbete.
Om rollen
Vår support är hjärtat i Admentum och en oerhört viktig del av vårt team!
I rollen som Supportmedarbetare kommer du att hantera kundfrågor per telefon och mail i varierande ärenden inom skola, teknik, administration. Det kan handla om allt ifrån förklara hur man byter ett lösenord, hjälpa till att dela hjälpmanualer, mer avancerade felsökningar i system till att slussa kunder till försäljning. Oavsett ärende är det viktigt att du alltid vill göra det lilla extra så att kunden får bästa möjliga hjälp. Då det är en mindre avdelning och arbetsgrupp med många arbetsområden är ingen dag den andra lik.
Vi har en stark hjälpsektion i systemet och där skapar supporten tillsammans innehåll, för att hjälpa kunderna. Enklare administrativa uppgifter kan även ingå i rollen när du blivit varm i kläderna. Denna tjänst är ett vikariat men det finns stora möjligheter att den övergår till en tillsvidareanställning då vi står inför en tillväxt vad gäller kunder.
Som Supportmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:
Kommunicera med våra kunder i telefon och via mail
Ha kontakt med utvecklare för rapportering av buggar
Tester av funktionalitet
Delaktig i att skriva manualer
Vem är du?
Vi söker en medarbetare med följande kompetens och kvalifikationer:
God kommunikationsförmåga i skrift och telefon, både på svenska och engelska
Brinner för att hjälpa andra
För att trivas i rollen bör du även vara social och tycka om att interagera och bygga upp nya arbetsrelationer då du har mycket kontakt med kunder
Nyfiken, älskar att ta initiativ och trivs att vara självgående
För att trivas i rollen tror vi att du är en serviceminded person som motiveras av att hjälpa människor.
Du är ansvarstagande som sätter kunden i fokus och bekvämt kan växla i kundkontakt via telefon och mejl.
Erfarenhet av arbete från kundtjänst, support och allra helst tech-support är meriterande
God kunskap i Office365-paketet
Välkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2024-08-04. Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt. Ansökningar vill vi ha via ansökningslänken för att värna om persondataskyddet. Denna roll är tillfällig på grund av ett föräldravikariat.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Sara Corneliusson, Head of Admentum, sara.corneliusson@ist.com eller vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR@ist.com .
Bakgrundskontroller kan komma att genomföras i rekryteringsprocessen.
Vi hoppas att du vill bli en del av teamet och vi ser fram emot att höra från dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathilda Nilsson