Supportmedarbetare till Evolvera AB

Arbetsbeskrivning

Information om uppdraget: Academic Work rekrytering söker en engagerad och kundorienterad supportmedarbetare för anställning hos Evolvera. Beskrivning av företaget: Sedan starten 1992 har Evolvera AB utvecklat program inom tids- och resursplanering.Evolveras produkt heter TimeEdit och är marknadsledande schemaläggningsprogram vid svenska och norska universitet och högskolor.TimeEdit finns också vid högskolor i Danmark, Finland och Tyskland.Genom att TimeEdit är flexibelt och branschoberoende används det för att planera hela den svenska verksamheten under världsutställningen Expo 2010 i Shanghai.På huvudkontoret i Göteborg arbetar 15 personer inom support, programutveckling, försäljning och konsultverksamhet.Evolvera erbjuder ett mycket trevligt arbetsklimat med utrymme för stor arbetsmässig utveckling.Läs mer på www.evolvera.se. Arbetsuppgifter: Som supportmedarbetare kommer du att arbeta i ett team om fyra.Du svarar på inkommande samtal och mejl från Evolveras kunder och hjälper dem på bästa sätt till att lösa problem samtidigt som du konsulterar och guidar dem inom programmet.Du kommer att arbeta med kunder såsom Göteborgs universitet, KTH och Chalmers.Frågorna kan röra allt från enklare inloggningsfrågor till mer avancerade frågor kring inställningar och drift.Vid mer komplicerade problem har du både en 2nd line av supportmedarbetare samt tekniker och konsulter till din hjälp. Evolvera präglas av duktiga och engagerade medarbetare och uppmuntrar till intern vidareutveckling.Anledningen att Evolvera rekryterar denna tjänst är att befintlig person på posten kommer att avancera till andra arbetsuppgifter inom företaget. På sikt kan du ges möjlighet att gå utbildningar och utvecklas vidare mot tjänster inom lämpliga intresseområden t.ex. teknik, sälj eller utbildningsfrågor. Du kommer t.ex. att: ?Logga in i kundens program m.h.a remote för att kunna svara på programfrågor ?Ta frågor vidare internt, t.ex. till Evolveras konsulter i syfte att lösa en fråga från kund ?Vid behov ta emot växelsamtal och dirigera dem vidare För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du brinner för att ge god service och att få en nöjd kund.Du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att arbeta självständigt.Då arbetet erbjuder stort eget ansvar är det viktigt att du är initiativtagande och kan driva dina egna processer. Vi söker dig som: ?Har god PC-vana.Du behärskar Windowsinställningar, mappstrukturer, webbläsare etc. ?Vill utvecklas inom IT/teknik ?Talar och skriver svenska flytande Du bör ha en gedigen IT-relaterad utbildning t.ex. inom systemutveckling.Har du Mac-vana är det positivt. Intresserad?Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.Sök tjänsten via Academic Works hemsida www.academicwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Jennie Ridderstad
0313523376 0736444136
Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
konsultchef Matilda Lyngéus
0313523386 0701617309
konsultchef Jennie Ridderstad
031-352 3376
Catrin Wiberg

Consultant Manager Karin Sandqvist
0313397319
Konsultchef Camilla Brehm
031-352 33 54
Maria Grönqvist

CM Emma Isaksson
031-3523389 0701-617357

Sammanfattning

Besöksadress

Gullbergs Strandgata 15
Göteborg

Postadress

Gullbergs strandgata 15
Göteborg, 41104

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024