Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet av service och drivs av att arbeta efter mål? Är du dessutom tekniskt intresserad? Hos FDT System får du möjligheten!
Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 6 månader med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att FDT System har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och FDT System en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget
FDT är en helhetsleverantör av affärs- och butiksdatasystem till företag, butikskedjor och fristående butiker. De utvecklar programvaran själv och har idag ca 1500 kunder i Sverige, Norge och Finland. Sedan april 2019 är FDT en oberoende affärsenhet inom TSS, Total Specific Solutions, med huvudkontor i Nederländerna. De finns i Luleå och Kalmar och har idag 33 anställda. Deras kunder är allt från enskilda butiker till större kedjor med hundratals anslutna butiker.
Arbetsuppgifter
I rollen som supportmedarbetare arbetar du huvudsakligen med programsupport för företagets produkter samt felsökning av programvara och kringutrustning. Du tar emot inkommande samtal från företagskunder och hjälper dem med frågor kring produkterna. Du lyssnar till kundens behov och informerar om ert tjänsteutbud för att leverera den bästa lösningen. Målet är alltid att uppnå en god service och hög kundnöjdhet. Du arbetar mot uppsatta mål och för en kontinuerlig dialog med din chef för att få den stöttning och utmaning du behöver. Anställningen inleds med en gedigen introduktion som innefattar både praktisk och teoretisk utbildning som låter dig successivt växa in i rollen och ta mer och mer ansvar.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:• Hjälpa kunder och uppnå hög kundnöjdhet• Lösa tekniska problem kopplat till FDT systems produkter
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Avslutad gymnasieutbildning, gärna inom IT eller teknik• God erfarenhet av serviceyrket, gärna från butik och användning av kassasystem• Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska• Goda ledaregenskaper• Erfarenhet av first line support är meriterandeFör att trivas i den här rollen bör du ha en fallenhet för service och uppskatta att få hjälpa människor. Vidare tror vi att du har en positiv inställning och kan bemöta kunderna empatiskt och lösningsorienterad. Du är lugn och pedagogisk för att systematiskt kunna lösa ett problem och uppnå god kundnöjdhet. Vidare trivs du i en roll där du får ta ansvar och arbeta självständigt. Du gillar utmaningen i att arbeta i en föränderlig miljö och uppskattar att samarbeta med dina kollegor.
Övrig information
Start: Januari 2025Plats: LuleåLön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vårsupport genom att maila tillinfo@bravura.se eller ringa tillnummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdatum är 2025-01-06.
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund