Supportmedarbetare till ICA Affärsservice

Arbetsbeskrivning

Hos oss på ICA Affärsservice finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med den enskilda handlarens entreprenörsanda. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. ICA ligger i framkant när det gäller många områden och ICA Affärsservice satsar hela tiden på innovation inom ekonomi- och lönetjänster för framtiden.
Som en del av ICA Affärsservice kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade och professionella kollegor som sätter en stolthet i att alltid göra våra kunders vardag enklare. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Hur kommer min vardag att se ut?
Du kommer stötta och hjälpa våra medarbetare på Butiksekonomi, våra kunder och även andra kollegor på ICA i att lösa olika typer av problem. Det kan vara komplexa case, utmaningar kring olika kundfrågor, ett tekniskt problem eller problem på ett specifikt konto. Det kan också innebära uppdrag i och tillsammans med butik.
Alla i gruppen arbetar med att ta fram rutiner och förändringsleda, utbilda och informera kring nyheter. En viktig del är att säkerställa arbetssätt, nya systemlösningar och att bidra till den kompetenshöjning vi hela tiden behöver göra på Butiksekonomi för att vara en relevant partner till våra butiker.
Det ingår också att utveckla supportgruppen och tillsammans förfina samarbete och arbetsmetoder, göra dagliga prioriteringar, genomföra tester av nyheter och utveckla servicen. Alltid med slutkunden - butiken - i huvudfokus, och till stöd och nytta för dina kollegor på Affärsservice.
Du kommer att vara en del av Butiksekonomis stab, som verkar inom fyra områden, där vi primärt ser att supportdelen upptar huvuddelen av din vardag.
Support
Verksamhetsutveckling av vår egen verksamhet
Nya affärer, regler, redovisningsprinciper och lagar
Bidra i sakfrågor till olika projekt



Vilka förväntningar och utmaningar finns det i rollen?
Du förväntas kunna planera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt och ta ett gemensamt leveransansvar tillsammans med övriga i teamet. Vi ser att du kan ”kavla upp ärmarna” där det behövs under arbetstoppar. De främsta utmaningarna är att strukturera och prioritera rätt samt att hålla deadlines.
Du har god IT- och systemvana för att kunna se potential i hur vi använder system i våra processer och hur digitalisering i det dagliga arbetet kommer påverka kvalitet och arbetssätt.
Som person är du driven, kommunikativ och med ett stort fokus på kundnytta. Du kan på ett pedagogiskt sätt förmedla dina kunskaper och erfarenhet till andra. Du har även förmågan att skapa engagemang, förståelse och förändring hos andra. Du är duktig på att bygga och underhålla goda och förtroendefulla relationer med både medarbetare, kunder och kollegor inom ICA. Du ger med din kunskap och erfarenhet trygghet och stöd till vår verksamhet.
Vad ser ni för bakgrund på personen och vilka egenskaper ser ni som karaktäristiska?
Du har avslutat din högskole- eller universitetsutbildning eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. För att trivas i rollen är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du känner även igen dig i att vara strukturerad och gillar att driva det du tar dig an framåt. Du tycker det är kul med ständig förändring och har förmågan att snabbt prioritera när det kommer ad hoc uppgifter. Självklart har du god kommunikativ förmåga och är en bra lagspelare.
Anställningsform
Tillsvidare
Kontaktinformation
Frågor om tjänsten besvaras av rekryterande chef:
Annika Rosenberg, 010-422 40 67, annika.rosenberg@ica.se
Fackliga kontakter
Unionen: Umit Dag, 010–422 15 98, umit.dag@ica.se
Akademikerföreningen: Kontaktas via mailbox: akademikerforeningen@ica.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-04-14
Urvalet kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdag har passerats.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Det är nämligen precis det vi vill göra. För våra kunder och för oss själva. Vi vill att alla ska kunna må bättre, handla bekvämare, laga bättre mat och leva i ett mer hållbart samhälle. Och det är du och vi tillsammans som gör det här. För att lyckas med det måste vi hela tiden utmana oss själva. Vi måste hela tiden jobba ihop för att behålla bra relationer, goda samarbeten och det där starka entreprenörsdrivet för att fortsätta att utvecklas. Innovation och digitalisering är otroligt viktigt för oss. Det är så vi hittar lösningar som håller för framtiden. När det gäller din egen utveckling är det också bra att vi är så stora som vi är och jobbar inom så många olika områden. Det betyder att du kan hitta din egen väg framåt och påverka hur du själv ska utvecklas och växa. Allt det här kombinerat tycker vi skapar riktigt bra förutsättningar för att du och vi ska kunna hänga ihop riktigt länge – och ha kul längs vägen.
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef Maxi Linda Söderlund
072-220 07 00
Operativ chef Maxi-Nära Fouad Aherdan
070-238 70 60
Facklig representant Ann Lindh
070-299 48 15
Gruppchef Carolina Söderström
021-163481
Gruppchef Linda Söderlund
010-4220948
Chef Fouad Aherdan
021-163629
Malin Smidskog
021-193645
Chef Malin Smidskog
021-193645
Chef Butiksadministration Mathias Tedenbring
073-7651028
Gruppchef Lotta Mattsson
073-765 12 14

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ICA Sverige AB (Mimer) Västerås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Besöksadress

Ingenjör Bååths gata 11
Västerås

Postadress

None
Västerås, 72184

Liknande jobb


21 november 2024