OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en strukturerad och effektiv Supportmedarbetare till Peab Support. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid som fortlöper till årsskiftet 2022/2023, med chans till förlängning. Förväntad start är så snart som möjligt och tjänsten utgår från Peabs fina, moderna och öppna lokaler i Ulriksdal – ett stenkast från pendeltågstationen.
Ditt uppdrag
Ekonomisupport är en del av Peab Support AB som är en internleverantör av de processorienterade personal- och transaktionsintensiva verksamhetsområdena Ekonomi, Lön, HR och IT till koncernens samtliga verksamheter. Som Supportmedarbetare blir du en del av en grupp kompetenta kollegor i en funktion som är välkänd och uppskattad inom koncernen. Du kommer att få kontinuerlig utbildning inom Ekonomisupports tjänster för att alltid kunna leverera bra service. Du kommer exempelvis arbeta med att:
Via telefon, e-post och webb erbjuda support till Peabkoncernens kunder, leverantörer och medarbetare inom kund- och leverantörsreskontra
Ge information och vägledning i diverse fakturafrågor
Bidra i arbetet med att utveckla självhjälps-guider
Aktivt arbeta i vårt ärendehanteringssystem
Vara delaktig i utvecklingen och förbättringen av rutiner och processer
Aktivt arbeta för nå dina egna och avdelningens mål
Din bakgrund
För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter där du har arbetat i någon typ av servicefunktion med kundkontakt, förslagsvis kundtjänst eller liknande. Det är meriterande om du har utbildning inom ekonomiområdet och/eller kunskaper om kund- och leverantörsreskontra. Du har med fördel arbetat i något typ ekonomisystem och är intresserad av de bakomliggande systemfrågorna och tar lätt till dig nya IT-system och program.
Du motiveras av att arbeta tillsammans i ett mindre team där det är självklarhet att man hjälps åt och ser värdet i sina kollegor. Du sprider positiv energi och kunskap vidare i teamet och arbetar för att ni tillsammans ska nå era gemensamma mål. Att tänka steget längre och arbeta proaktivt är en styrka hos dig och du vågar ställa frågor samt komma med egna förslag. Du är initiativrik och tar ansvar för att arbetsuppgifterna utförs. Du arbetar effektivt och trivs med att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du med lätthet hanterar stressiga situationer.
Du tycker om att hjälpa andra och har en god pedagogisk förmåga och kan kommunicera väl på svenska, både i tal och skrift. Önskvärt är också god förståelse av norska men detta är inget krav. I denna roll blir du en viktig ambassadör för Peab Support AB och du bemöter alltid kunder på ett professionellt sätt.
Om Peab
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör.
När du blir en av oss
Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.
Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, office manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.
Nyfiken på att veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Kandidatansvarig Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Affärsområdeschef Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se). Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.
Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Vi ser fram emot att höra från dig!