Supportmedarbetare till Renz Sweden AB

Supportmedarbetare till Renz Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget
Renz är Europas största tillverkare av fastighets- och paketboxar och utvecklar och säljer brevlådor, fastighetsboxar samt paketboxar. Kvalitet och utveckling är företagets ledord och det som genomsyrar hela processen från tillverkning till färdiga produkter. Produktportföljen sträcker sig från traditionella, mekaniska boxar till uppkopplade intelligenta boxar med IoT-teknologi som utvecklas parallellt med den växande e-handeln. Företaget finns hela tiden nära marknaden för att skapa de allra bästa förutsättningarna för sina kunder.

Renz består av ett gäng som har nära till skratt och finns i nya fräscha lokaler i centrala Jönköping. Arbetsmiljö och trivsel är viktiga parametrar som spelar stor roll för att kunna leverera på allra bästa sätt.

Arbetsbeskrivning
Som Supportmedarbetare kommer du att arbeta med kundtjänst samt support till företagets säljorganisation.

Främsta arbetsuppgifterna är:
- Orderläggning.
- Offerthantering.
- Hantera förfrågningar.
- Inköp.
- Svara på kundärenden.
- Hantera eventuella förseningar.
- Supporta dina kollegor runt om i landet via telefon och mail.


Din profil
Vi söker nu dig som har arbetat inom support/kundtjänst med orderläggning och är van vid kundkontakt sedan tidigare. Har du erfarenhet av inköp och/eller transportbokning är detta meriterande. Du har också mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du tycker problemlösning är roligt och brinner för att ge god service och engagerad i ditt samtal med både kund och kollegor.

Vi tror också att:
- Du har god IT-vana och är en duktig användare av såväl affärssystem som Office-paketets administrativa program.
- Du har ett stort tålamod samt tycker om att lösa kundrelaterade problem och inte är rädd för att ta för dig.
- Du är bra på att prioritera och gillar att ha flera uppgifter igång samtidigt.
- Du är utåtriktad, kommunikativ och hjälpsam mot dina kollegor.
- Du är ödmjuk, noggrann, ansvarsfull och tar dig an nya arbetsuppgifter med stort engagemang.

Det är väldigt meriterande om du har erfarenhet och kan arbete med företagets affärssystem, Pyramid.

Rollen är omväxlande och innebär många kontaktytor såväl internt som externt och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

Renz har en liten dynamisk organisation och det krävs att alla medarbetare aktivt deltar i hela bolagets utveckling. Den svenska verksamheten är vidare en del av en europeisk organisation med ett familjeägt bolag i grunden som funnits i mer än 90 år.

Skicka in din ansökan om du vill jobba i fräscha, nybyggda lokaler, lättsam miljö och med ett glatt gäng.

Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


22 september 2024

Telesales Executive B2B

21 september 2024

12 september 2024

11 september 2024