Supportmedarbetare till servicedesk

Supportmedarbetare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi på Future People söker flera supporttekniker med brinnande intresse för service och teknik. Vår kund är en spännande myndighet med kontor i Solna. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.

Krav för tjänsten:

- Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.

- Minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap.

- Minst ett års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon.

- Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office.

- Minst ett års erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem.

- Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem.

- Erfarenhet/kunskap om Incidenthanteringsprocesser.

- Erfarenhet av remotehanteringsverktyg.

Meriterande:





- Erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory.
- Erfarenhet av ITIL eller likvärdig process.

Som person är du prestigelös, engagerad och har ett starkt driv. Du är utåtriktad, förtroendeingivande och tydlig i din kommunikation. Du har en god samarbetsförmåga och tar gärna egna initiativ.

Servicedesk har öppet dygnet runt och arbete på kvälla och helger förekommer.

Detta är en säkerhetsklassad tjänst och en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan uppdraget kan påbörjas.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid till den 25/12-2024.

Start: Efter godkänd säkerhetsprövning.

Sista ansökningsdagen: 13/9-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.



Välkommen till oss på Future People!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future People
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024