OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Tamro är marknadsledande inom Sverige för läkemedelsdistribution. I över 100 år har Tamro säkerställt tillgången av läkemedel hos viktiga samhällsfunktioner som t.ex. apotek och sjukhus. Företaget är en oberoende partner till de 150 aktörer som läkemedlen levereras till och äger därför själv inga apotek eller läkemedel, fokus är på att leveranserna är på rätt plats i rätt tid, ett livsviktigt uppdrag.
Din roll som supportmedarbetare
Tamro behöver nu utöka sin avdelning för supportärenden och söker därför efter nästa servicestjärna. I din roll som supportmedarbetare kommer du ingå i en supportgrupp om 7 personer. Tillsammans kommer ni ansvara för att ge professionell service till interna och externa kunder som har följdfrågor till beställningar av läkemedel. Frågor som t.ex. leveransstatus, fakturering och kreditering. Kontakten sker främst via mail och telefon, och du kommer få ansvara för specifika kunder som du under tid får bygga en relation till.
Ansvara för att inkommande ärenden från kund blir besvaradeFölja upp och säkerställa kundnöjdhet
Dina kvalifikationer
Skallkrav:
Arbetslivserfarenhet från tidigare supportrollErfarenhet av att ha jobbat i ExcelSvenska och engelska i tal och skriftLägst gymnasial utbildning inom ekonomi/logistik
Meriterande:
Erfarenhet av JD Edwards EnterpriseOne och eller MovexYH/Kandidatexamen inom ekonomi/logistik
För att lyckas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad med förmågan att kunna prioritera inkommande ärenden utefter vad som är mest kritiskt. Du känner igen dig i ordet självlärande och värdesätter relationen till kund högt. Du är mån om att göra ett bra och noggrant jobb. Det är också viktigt att du är kommunikativ i både tal och skrift i svenska och engelska då kunderna finns både i och utanför Sverige.
Vad företaget erbjuder dig
Vill du arbeta på ett samhällsnyttigt företag som är en nyckelspelare i Sveriges sjukvårdssystem? Då är Tamro rätt plats, här gör ditt arbete skillnad. Företaget sitter i ljusa lokaler med öppet landskap och bra luft. Gruppen har en bra dynamik och kollegorna trivs med varandra. Gruppen präglas av en hög arbetsmoral och ett bra samarbete, det är viktigt att tillsammans göra ett bra jobb. Du kommer inledningsvis få en introduktion till Tamro och även en mentor för upplärning.
Övrigt
Start: Omgående, alternativt 3:e augusti.
Omfattning: 100% konsultuppdrag 6 månader med stor chans till förlängning/anställning hos Tamro.
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Låter rollen som supportmedarbetare till Tamro intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!