Supportmedarbetare till våra boksluts- och skatteprogram

Supportmedarbetare till våra boksluts- och skatteprogram

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?
Björn Lundén är ett ledande kunskaps- och programvaruföretag som förenklar vardagen för små och medelstora företag och som helhetsleverantör till redovisningsbranschen. Vi vill vara det självklara valet för våra kunder och lägger stor vikt vid att leverera kundservice i toppklass (inte för att skryta, men vi har väldigt högt NPS). Vi är inne i en expansiv fas där antalet kunder förväntas öka. Vårt mål är att minska antalet supportärenden men ändå bibehålla en hög kundnöjdhet, trots vår tillväxt.
Om rollen
Din huvudsakliga arbetsuppgift i denna roll är att hjälpa våra kunder med användandet av våra boksluts- och skatteprogram. Detta görs via telefon, mejl, chatt och forum. Vi försöker även arbeta med mer proaktiv support som bland annat innebär att hålla utbildningar för våra kunder i användandet av programmen (både live och digitalt), men även att jobba med att utveckla vårt användarstöd.
Du kommer att tillhöra ett team där vi lägger stor vikt vid samarbete. Vi hjälper och stöttar varandra och strävar efter ett öppet klimat där alla får vara sig själva. Vi har en hel del medarbetare som varit hos oss länge men också några nya. Något som skapar en bra dynamik i gruppen. Merparten av våra supportmedarbetare är placerade i Hälsingland (Ljusdal och Näsviken), men eftersom vi numera även har kontor i Göteborg finns det också möjlighet att utgå därifrån.
Vem söker vi?
Vi söker nu två nya kollegor till vår bokslut – och skatteprogramssupport. Med det sagt hoppas vi få ansökningar från både såväl juniora som seniora profiler (och såklart även du som klassar dig lite där mittemellan).
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Med andra ord, någon typ av kunskap eller erfarenhet inom ekonomi krävs. Har du arbetat i något av våra program är det ett stort plus. Du bör också vara tekniskt lagd. Ingen renodlad tekniker, men tillräckligt för att kunna använda och förstå digitala verktyg och lösningar.
Som person tror vi att du har god samarbetsförmåga, är självgående och ansvarstagande. Att få ta eget ansvar för dina uppgifter är något du gillar, samtidigt som du inte är rädd för att fråga när du behöver stöd i något. Du är noggrann, flexibel och stresstålig och brinner för att ge god service. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt, är duktig på att kommunicera och räds inte för att hålla utbildningar och tala inför andra människor. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav.
Vårt erbjudande
Vi jobbar i en organisation som präglas av delaktighet och samarbete. Som arbetsgivare är vår vision att vara det självklara valet för anställda och blivande anställda som vill må bra och ha kul på jobbet. Hos oss är ensam inte stark. Vi jobbar tillsammans och gör gärna saker tillsammans.
Vi erbjuder dig en roll i ett företag som utvecklas i snabb takt med en stark marknadsposition. Tjänsten är på heltid med fast månadslön och 30 dagars semester. Du får en arbetsgivare som tycker det är väldigt viktigt med balans mellan arbete och fritid, och som därför erbjuder flexibla arbetstider. Vi har många (enligt oss) fina förmåner som motionstimmar eller friskvårdsbidrag, föräldralön, hälsoundersökningar, hög avsättning till tjänstepension och förmånliga försäkringar. Vi har ett högt eNPS!
Ansökan
Sista ansökningsdag är 18 juni 2023. Intervjuer kan komma att ske löpande innan sista ansökningsdagen – så sök nu! Ansökan görs via vår karrärssida.
Har du frågor eller funderingar, kontakta:
Jenny Fagerström, Team Manager Boksluts- och skattesupporten (jenny.fagerstrom@bjornlunden.se)
Sandra Engström, HR-generalist (sandra.engstrom@bjornlunden.se)
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024