OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?
Tycker du om att sätta användaren i fokus och underlätta dennes vardag kopplat till verksamhetssystem? Ser du nyttan i digitaliseringsarbetet och vill hjälpa fler att se det? Vi söker en supportmedarbetare till vårt team!
Rollen som supportmedarbetare hos oss
Du kommer att tillhöra enheten för support & utbildning som är en del av utvecklingsenheten.
Enheten består idag av utvecklare/metodutvecklare, systemförvaltare och utvecklingsledare samt enhetschef.
I rollen som supportmedarbetare i vår första linje blir du en del av vårt supportteam. Tillsammans med tre andra kollegor är du kundens väg in för att få support i våra verksamhetssystem. Inkomna ärenden hanteras via telefon, chat samt fjärrstyrning utifrån kundens behov. Du ansvarar även för att registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem och uppdaterar vår kunskapsdatabank. Du arbetar ofta i team med andra linjens support och systemförvaltare i verksamheten och strävar efter att öka din kompetens för att självständigt hitta lösningar utan att ärendet lämnas vidare i kedjan. Första linjens support riktar sig till medarbetare inom Vård & Omsorg, Individ & Familjeomsorg samt Gymnasium & Arbetsmarknad. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att felsöka i våra tjänster och system, hantera behörigheter och roller vid nyanställning och förändring, låsa upp signerade dokument samt nyckelfria lås. Det finns också möjlighet till extra ansvarsområden inom exempelvis telefoni, digitalisering eller teknik utifrån befintliga behov.
Din profil
Du har god känsla för service och trivs med att vara ansiktet utåt mot kunderna. I grunden är du en hjälpsam lagspelare men är samtidigt självständig och initiativtagande i ditt arbete. Du har ett genuint intresse för att lösa problem och trivs att arbeta med snabba responstider och stundtals hög belastning. Du har kompetens och flerårig erfarenhet inom något av verksamhetsområdena och/eller av arbete i support/helpdesk och drivs av att vilja förbättra och underlätta för våra kunder.
Vi söker dig som har erfarenhet från vår verksamhet eller annan offentlig sektor som bedöms likvärdig. Vi ser också gärna att du har erfarenhet att arbeta inom någon form av support/helpdesk och har dokumenterat i ärendehanteringssystem. Har du en teknisk bakgrund ses detta som meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att administrera något av verksamhetssystemen Signit (Alfa), Combine eller IntraPhone. Du behärskar svenska i tal och skrift och har en avslutad gymnasieutbildning i botten.
Vård & Omsorg står inför en stor omställning för att möta ett samhälle i förändring. För att lyckas ses våra verksamhetssystem och andra digitala verktyg som en av förutsättningarna. Vi ser därför gärna att du tycker om att tänka nytt utifrån våra utmaningar att ge rätt stöd och service till dem vi är till för.
Om oss
På avdelningen för utveckling, där support & utbildning är organiserad, arbetar ett 30-tal medarbetare för att skapa förutsättningar för att underlätta förändring och utveckling. Det gör vi genom att stödja och samordna. Vårt arbete bedrivs i huvudsak genom att tillhandahålla:
- Stöd och att tillse att förvaltningen arbetar lagenligt
- Tydliga beslutsunderlag
- Spetskompetens inom olika områden där digitalisering är ett stöd i förändringsarbete & processutveckling
- Projektledning
Vårt erbjudande och övrig information
Då vår fantastiska kollega ska gå på föräldraledighet så erbjuder vi dig en visstidsanställning på ett år med möjlighet till förlängning. Start 15 maj 2023 eller enligt överenskommelse. Vår support har öppet vardagar mellan 8-16:30 men tillämpar flexibel arbetstid med utgång från verksamheternas behov.
Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 24 februari 2023.
Vi strävar efter en transparent och inkluderande rekryteringsprocess. Därför kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta innebär att du inte skall bifoga ett personligt brev utan endast ditt CV. Svaren på frågorna kommer objektivt och strukturerat att användas som del i urval. Vi planerar för intervjuer under vecka 9 och 10.
Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagare med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.