OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för Vård & omsorg befinner sig mitt i en spännande omställningsresa och kraftsamlar för att möta ett samhälle i förändring.
För att lyckas leverera framtidens välfärd ses verksamhetssystem och andra digitala verktyg som en förutsättning.
Rollen som supportmedarbetare hos oss
I rollen som supportmedarbetare i vår första linje blir du en del av vårt supportteam. Tillsammans med tre andra kollegor är du kundens väg in för att få support kring verksamhetssystem, digitala verktyg och välfärdsteknik. Vi hanterar inkomna ärenden via telefon, chat samt fjärrstyrning och supportar även förvaltningarna för Individ & familjeomsorg och Gymnasium & arbetsmarknad. I uppdraget ingår även att ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt uppdatera vår kunskapsdatabank vid behov.
Du arbetar ofta i team med andra linjens support samt systemförvaltare och utvecklingsledare och strävar efter att öka din kompetens för att självständigt hitta lösningar utan att ärendet lämnas vidare i kedjan. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att felsöka i våra tjänster och system, hantera behörigheter och roller vid nyanställning och förändring, låsa upp signerade dokument samt supporta våra nyckelfria lås.
Då vi hela tiden ser oss om efter nya tekniska lösningar som ska underlätta vardagsarbetet för våra verksamheter och öka våra invånares självständighet och trygghet, så kan tjänstens innehåll komma att förändras över tid.
Din profil
För att trivas hos oss tror vi du har en hög känsla för service och trivs med telefonen och datorn som arbetsredskap. I grunden är du en hjälpsam lagspelare samtidigt som du har förmågan att vara självständig och ta initiativ i ditt arbete. Du har ett genuint intresse för att lösa problem och trivs att arbeta med snabba responstider och stundtals hög belastning. Du drivs av att vilja förbättra och underlätta arbetet för andra medarbetare och kollegor. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
- en avslutad gymnasieutbildning
- relevant erfarenhet av att arbeta med olika system och tekniska lösningar
- relevant erfarenhet inom support/helpdesk
- behärskar Office 365-paketet
Det är meriterande om du har:
- relevant erfarenhet inom verksamhetsområdet vård och omsorg
- erfarenhet av något av systemen Artvise, Combine, Intraphone, Swedlock
Läs gärna mer om oss
Du kommer att tillhöra enheten för support & utbildning. Enheten består idag av utvecklare, systemförvaltare och utvecklingsledare samt enhetschef. Vi värdesätter våra olika kompetenser och styrkor och gör varandra bra genom att dela med oss av vår kunskap.
Vi är en del av utvecklingsenheten och vårt fokus är att skapa förutsättningar för att underlätta förändring och utveckling. Det gör vi genom att stödja och samordna. Vårt arbete bedrivs i huvudsak genom att tillhandahålla:
- Stöd och att tillse att förvaltningen arbetar lagenligt
- Tydliga beslutsunderlag
- Spetskompetens inom olika områden där digitalisering är ett stöd i förändringsarbete & processutveckling
- Projektledning
https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-vard--omsorg
Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid med start 1 januari eller enligt överenskommelse.
Vår support har öppet vardagar mellan 8.00-16:30 men tillämpar flexibel arbetstid med utgång från verksamheternas behov. Din huvudsakliga arbetsplats kommer att vara på stadshuset och vi tillämpar ett aktivitetsbaserat arbetssätt. Det finns möjlighet att arbeta på distans när verksamheten tillåter.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/
Intresserad?
Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 17 november. Vi planerar för intervjuer under vecka 47-48.
I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning.
Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.