OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du service och support i ditt DNA? Drivs du av att ständigt lära nytt?
Då har du hittat rätt!
Vi är ett bolag med stark laganda, skön stämning och mycket goda framtidsutsikter som skapar snabb och synlig nytta för våra kunder – och vi har roligt när vi gör det!
Om företaget
NEXT är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan och norska CHECKD har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas.
NEXT-gruppen är i stark tillväxt och har idag 75 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
På NEXT arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team, med våra kompetenser och personligheter, oavsett roll.
Dina arbetsuppgifter
Vår support är en mycket viktig del av bolaget och vårt varumärke. Här ska våra kunder mötas av engagerad personal med en hög ambition och vilja att ge allra bästa service. I supporten hjälper du kunderna med olika typer av frågeställningar kring Byggsamordnaren med kopplingar till ekonomi- och lönesystem.
Våra kunder kontaktar oss via mejl eller telefon i huvudsak med frågor som rör funktionalitet. Våra supportmedarbetare har en viktig funktion i att utbilda och stödja våra kunders användare i vardagen. Frågorna varierar i svårighetsgrad vilket gör att du hela tiden utmanas och får lära dig nya saker.
Du kommer att bemanna supportens öppettider 8-17.
Din profil
Den vi söker har en stor portion nyfikenhet, du vill lära nytt. Du ska ha erfarenhet av att jobba i en supportfunktion och har ett stort intresse av att ge bra service till kollegor och kunder. Du bör ha ett intresse för IT-system samt relaterad teknik för att trivas och lyckas i rollen. Flerårig erfarenhet av supportarbete är ett krav. Du är organiserad och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Rätt person drivs av att ge service och att överträffa kundens förväntningar.
Din profil i korthet:
• Flerårig erfarenhet av supportarbete
• Intresserad av IT-system
• Relationsbyggare
• Organiserad
• Kunskaper eller erfarenhet av enklare ekonomiarbete är meriterande
Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är ett krav. Vi ser gärna kvinnliga sökanden för att få en bra mix i arbetsgruppen.
Ansökningsförfarande
I den här rekryteringen samarbetar NEXT med Skill, har du frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare på Skill Lena Johansson 0708-52 32 36.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.