OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Next drivs av visionen att digitalisera byggbranschen, vi vill skapa tydlig nytta och mervärde till våra kunder. Vi har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt och har idag en stark position på marknaden med branschledande produkter och en bred kundbas.
Med fler kunder kommer behovet av att stärka upp vår supportorganisation, nu söker vi dig som vill vara med på vår fantastiska resa och som trivs som bäst när du får leverera kundservice av högsta klass!
Om företaget
Next är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan, norska CHECKD samt Byggplanen har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas. Next huvudägare är investmentbolaget Monterro som arbetar med att utveckla och internationalisera nordiska B2B mjukvarubolag.
Next är i stark tillväxt och har idag över 100 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm, Oslo och UK. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
I vårt bolag arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team med våra olika kompetenser och personligheter, oavsett roll.
Dina arbetsuppgifter
Vår support är en mycket viktig del av bolaget och vårt varumärke. Här ska våra kunder mötas av engagerad personal med en hög ambition och vilja att ge allra bästa service. I supporten hjälper du kunderna med olika typer av frågeställningar kring NEXT med kopplingar till ekonomi- och lönesystem.
Våra kunder kontaktar oss via mejl eller telefon i huvudsak med frågor som rör funktionalitet. Våra supportmedarbetare har en viktig funktion i att utbilda och stödja våra kunders användare i vardagen. Frågorna varierar i svårighetsgrad samtidigt som NEXT ständigt vidareutvecklas vilket gör att du hela tiden utmanas och får lära dig nya saker.
Du kommer att bemanna supporten tillsammans med 8 andra kollegor och vi vill att du är på plats under supportens öppettider 8-17.
Din profil
Den vi söker har en stor portion nyfikenhet, du vill lära nytt. Du ska ha erfarenhet av att jobba i en supportfunktion samt intresse för IT-system samt relaterad teknik för att trivas och lyckas i rollen. Har du erfarenhet av eller utbildning inom, ekonomi är det meriterande men inte ett krav. Du är organiserad och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt. Rätt person drivs av att ge service och att överträffa kundens förväntningar.
Din profil i korthet:
• Flerårig erfarenhet av supportarbete
• Intresserad av IT-system
• Relationsbyggare
• Organiserad
• Erfarenhet från bygg/entreprenadbranschen är meriterande
Mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska är ett krav.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en möjlighet att vara med på vår fantastiska tillväxtresa och arbeta i ett bolag med en stor internationell tillväxtpotential. Vi har en arbetsplats med stans bästa läge, fylld med trevliga kollegor, högt i tak, en platt organisation med nära till ledningen och möjlighet till snabba beslut. Vi gillar att göra saker tillsammans även utanför arbetstid. Vi uppmuntrar eget ansvarstagande och nya idéer på hur vi kan arbeta bättre, smartare och ha roligt tillsammans.
Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare på Skill Lena Johansson 0708-52 32 36.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.