Supportmedarbetare Toyota Sweden

Supportmedarbetare Toyota Sweden

Arbetsbeskrivning

Toyota Sweden AB är ett Sälj- och Marknadsbolag med övergripande ansvar för nybilsförsäljning och servicemarknad för Toyota och Lexus på den svenska marknaden.

Dina Arbetsuppgifter

På Toyota står vi för produkter av yttersta kvalitet och vi strävar alltid efter att erbjuda våra återförsäljare, verkstäder och kunder högsta möjliga service. För att stärka ”vår Kunden Först strategi” och effektivisera kommunikationen mellan Toyota Sweden, våra Återförsäljare och kunder söker vi ytterligare en medarbetare.

Huvudfokus är att koordinera kommunikationen mellan oss, våra kunder och Återförsäljare.

Teamet består av 6 personer och utgör den större delen av kontaktytan mellan Toyota Sweden, våra återförsäljare och våra kunder. Din uppgift är att hjälpa och vägleda både slutkunder och återförsäljarledets personal, både inom försäljning och service med rätt information. Det är gruppens ansvar att vid behov eskalera frågor till rätt avdelning och att svaret återkopplas till frågeställaren. Du arbetar med telefon och via mail och dokumenterar allt i vårt ärendehanteringssystem.  Vi arbetar med ständig förbättring ”Kaizen” och du kommer att vara delaktig i att analysera statistik för att identifiera förbättringsområden.

Tjänsten är placerad vid Toyotas huvudkontor i Sundbyberg.

Din profil

Vi tror att du som söker har erfarenhet av kundrelationer från fordonsbranschen och/eller servicemarknadssidan och att du har arbetat på bilverkstad eller med bilförsäljning.

Du har i ditt arbete daglig kontakt med kunder och du behärskar både svenska samt engelska i tal och skrift. Du är en van dator- och systemanvändare och har goda kunskaper i MS Excel. Kunskap om konsumentlagstiftning mot verkstad och konsument är meriterande.

För att passa in i vårt härliga gäng är du en social och positiv person som gillar utmaningar. Du tycker om att arbeta strukturerat inom fastställda rutiner och processer. Du har lätt för att samarbeta och gillar att kommunicera med alla typer av personligheter och avdelningar. Du är uthållig och flexibel beroende på vem du kommunicerar med.

Vi erbjuder

Ett roligt, utvecklande och fartfyllt arbete i en stor internationell organisation. Du kommer att vara delaktig i uppbyggnaden av det nya teamet.

 

Tjänsten är ett tillsvidare konsultuppdrag och du kommer att vara anställd av Training Partner som driver supporten åt Toyota Sweden. Denna rekrytering är ett samarbete med Nav1rekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryterare Oscar Kuczkowski på 0708 380 370. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Oscar Kuczkowski
08 4102 1234

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nav1Rekrytering AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 december 2021

Besöksadress

Nybrogatan 34 2 tr
None

Postadress

Nybrogatan 34 2 tr
Stockholm, 11439

Liknande jobb


Customer Support till Leasingbolag

14 november 2024

Skaderådgivare

Skaderådgivare

14 november 2024

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

Kundmottagare till verkstad i Stockholm

14 november 2024