Supportperson till kanslistöd

Arbetsbeskrivning

Att arbeta inom Svenska kyrkan innebär en stor spännvidd; allt från teologi och rättvisefrågor till fastighets- och finansfrågor. Vi bedriver ett långsiktigt arbete, både nationellt och internationellt. Här får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum.
Svenska kyrkan har idag ca 22 000 anställda, varav ca 550 hör till den nationella nivån – kyrkokansliet i Uppsala. Kyrkokansliets uppdrag är att ansvara för frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. Den nationella nivån är kyrkans röst utåt såväl i det svenska samhället som internationellt.

Kyrkokansliet i Uppsala, avdelningen för gemensamma funktioner  

Svenska kyrkan har ett antal stora administrativa IT stödsystem för sin verksamhet. Det är både stora registersystem och informationssystem med webbteknik. Systemen är gemensamma och används av anställda i församlingar och stift i hela Svenska kyrkan. Kanslistöd är en supportfunktion som via telefon och e-post ger stöd till alla användare av dessa administrativa IT system. Här arbetar idag 7 personer och nu behöver funktionen förstärkas med ytterligare en resurs. 

Arbetsuppgifter:
Du arbetar via telefon och e-post med att hjälpa användare av Svenska kyrkans gemensamma IT-system med första linjens support och handledning. Aktuella system kan vara kyrkobokföringssystemet, kollekt och betalsystemet och gemensam web/intranät etc. Varje ärende dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem. 

I supportarbetet ingår felsökning, systemadministration, stöd i regeltolkning och viss rådgivning. Det kan också förekomma utbildning av användare. Vidare kan du komma att anlitas för att skriva lathundar och instruktioner för publicering på Svenska kyrkans intranät. 

Kvalifikationer:
Du har lägst gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har kunskap om och arbetslivserfarenhet från olika administrativa system samt av telefonsupport eller arbete i någon servicedesk-funktion. 

Akademisk utbildning eller kunskap om Svenska kyrkans organisation är meriterande. Kunskap om ITIL är också meriterande. 

Du är en god pedagog med hög social kompetens, du är lyhörd, mycket serviceinriktad och har lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Som person är du noggrann och strukturerad. Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar. 

Tillträde: Snarast 

Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av: Enhetschef Kajsa Grip 018-16 98 06.

Fackliga företrädare är Ulrika Nordenman (VISION), Fredrik Nilsson Björner (Jusek) och Anders Hedman (KyrkA). Samtliga nås med fördel via mail.

Välkommen med din ansökan via knappen nedan senast den 16 oktober 2016. Märk handlingarna med ref.nr 16/53 GEF.

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt mediasäljare undanbedes bestämt då vi hanterar rekryteringen själva.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Rudin

Monica Henning

Gunilla Tegnelöv

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska kyrkan kansli Uppsala
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 23 september 2016

Besöksadress

SYSSLOMANSGATAN 4
None

Postadress

Sysslomansgatan 4
Uppsala, 75310

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024